הסדר טיעון

ליצמן חתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות: מאסר על תנאי

ימים בודדים לפני שיסיים את תפקידו, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חתם על הסדר טיעון מול ח"כ יעקב ליצמן בשלוש הפרשיות בהן נחשד. ליצמן יודה במרמה והפרת אמונים (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ימים בודדים לפני שיסיים את תפקידו, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שניהל מגעים מתקדמים להסדר משפטי מול חבר הכנסת יעקב ליצמן, כך על פי חשיפה היום (חמישי) של אבישי גרינצייג ב'גלובס', הגיע איתו לכלל חתימה.

נגד ח"כ ליצמן עמדו שלוש פרשיות בהן הוא נחשד, והוחלט להעמידו לדין בשניים מהן, פרשת מלכה לייפר בה נטען כי פעל באופן פסול על מנת לעזור לה, תוך הפרת אמונים.

הפרשייה השנייה עוסקת במעדניית 'בית ישראל' שקיבלה צו על פיו בעקבות ליקויים תברואתיים עליה לסגור את ייצור הסלטים בחנות, ליצמן שהיה קונה קבוע בחנות פעל מנת להקל ולאפשר למעדנייה להמשיך בייצור.

על פי הסדר הטיעון שנחתם, פרשיית המעדנייה תיוותר בחוץ וכן עבירת שיבוש מהלכי משפט בפרשיית מלכה לייפר. ליצמן יודה בעבירת הפרת אמונים בפרשת לייפר ויענש בקנס מזערי של 2,800 ש"ח ובעונש מאסר על תנאי.

ייתכן שליצמן יתפטר מהכנסת, כך לא יוטל עליו קלון ולמעשה כפי שאמר בעצמו הוא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים בבחירות הקרובות בכל מקרה ולא להתמודד יותר לכנסת. אם יתפטר, הבא בתור הוא יעקב טסלר, נציג חסידות ויז'ניץ, מקורבו של ליצמן.

מהיועץ המשפטי לממשלה נמסר: "היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד ח"כ יעקב ליצמן בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין. כתב האישום יוגש לבית המשפט השלום בירושלים במסגרת הסדר טיעון, שגובש על דעת פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ופרקליט מחוז ירושלים. זאת לאחר שח"כ ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

כתב האישום מייחס לחבר הכנסת ליצמן עבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין. על פי כתב האישום, ח"כ יעקב ליצמן, אשר שימש אותה עת כסגן שר הבריאות, פעל להשפיע שלא כדין על חוות דעת של עד מומחה, פסיכיאטר עובד משרדו, במסגרת הליך הסגרתה של מלכה לייפר, על מנת שמדינת ישראל לא תסגיר את לייפר למדינה זרה המבקשת להעמידה לדין פלילי בגין עבירות מין.

על פי הסדר הטיעון, חבר הכנסת ליצמן יודה ויורשע במיוחס לו, והצדדים יעתרו במשותף לעונש של מאסר על תנאי וקנס כספי.

בחינת חומרי החקירה והגשת כתב האישום טופלו על ידי פרקליט מחוז ירושלים (פלילי) עו"ד דני ויטמן ועו"ד נורית לנגנטל מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)".

ח"כ יעקב ליצמן מסר באמצעות באי כוחו עוה"ד ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר: "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן.

בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט.

מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים.

יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר