סיפור למוצ"ש

כשהבעש"ט הקדוש ניבא את חורבן העיירה

באותה השבת בזמן סעודה שלישית, כשהבעל שם טוב הקדוש אמר דברי תורה, היריד היה פעיל, והאנשים היו רצים בעגלות, והדבר בלבל את הבעל שם טוב הקדוש, וע"כ רגז ואמר: מה לך באלטי, עדיין תצמח עליך חציר | סיפור חסידי למוצ"ש (חסידים)

הרב אהרון ראובן | כיכר השבת |
ציון הבעש"ט זי"ע (צילום: ארכיון כיכר)

הבעש"ט הקדוש מנבא את חורבן העיירה

שמעתי מפי חמיו של רבי פולק הכהן החסיד רבי שמריל, מגיד מישרים דק"ק וירעווקע, שפעם אחת הבעל שם טוב הקדוש שָבַת בק"ק באלטע, ואמר שהעיר באלטע תחרב.

ואחר כך, תבנה ותהיה עיר ואם בישראל, ותעמוד עד ביאת הגואל במהרה בימינו, אמן.

הרב קהילתנו לא הבין איך יכול להיות הדבר, כיון בק"ק באלטע היו ירידים גדולים, והתקיים שם מסחר גדול, והיו שם הרבה סוחרים נכרים וישמעאלים ועוד, ולא היה מובן, איך יתכן שהעיירה תחרב.

ובאותה השבת בזמן סעודה שלישית, כשהבעל שם טוב הקדוש אמר דברי תורה, היריד היה פעיל, והאנשים היו רצים בעגלות, והדבר בלבל את הבעל שם טוב הקדוש, וע"כ רגז ואמר: מה לך באלטי, עדיין תצמח עליך חציר.

ורק לאחר זמן, הובן כוונת הבעל שם טוב הקדוש.

את הסיפור הנ"ל שמעתי מרבי שמריל שנה אחת קודם הבריחה (בשנת תקכ"ח), ואמר כי באמת, היתה מלחמה גדולה בין ישמעאל ויוון החריבו את העיר הנ"ל וסביבותיה, ולא נשאר מכל האזור הנ"ל, כי אם בק"ק באלטע בית קטן, שהיה נסתר ע"י החציר.

ובזה התקיימו דברי הבעל שם טוב הקדוש 'עדיין תצמח עליך חציר' שנותר אך ורק בית אחד מכוסה בחציר.

מאמרותיו של הבעל שם טוב הקדוש 'צידה' לדרך לשבוע טוב ומבורך

העולם – לשון 'העלם': המציאות האמיתית של העולם מוסתרת ונעלמת מעיני האדם, וגורמת לו להתבלבל ולחיות בספקות, האם באמת הכל 'אחדות' ה' יתברך?

'קריאת שמע' - נותנת לאדם כח לעבור את קשיי העולם הזה.

אחדות הפשוט – הכל אחדות 'אחד': אנו ממליכים את הקב"ה על השמים והארץ, ומכירים בכך, שהוא מולך על כל העולם, הוא 'אחדות הפשוט' של הכל, וכל העולם הוא מציאות אלוקית.

'אין שום עולם שנפרד - ממציאות ה'': ולכן, אין לאדם לפחד משום דבר, ואין דבר שיכול לאיים על האדם, וכך, האדם זוכר ולא מתבלבל - מי ה'בוס' של העולם.

הכל רצונו יתברך: כל מה שקורה בעולם, נובע רק מרצון ה'אחד' - ה' יתברך, כי 'אין שום מציאות בעולם חוץ מה' יתברך' ו'אין עוד מלבדו'.

כל 'עוצמה' נובעת – מגדלות ה': אף אם רואים דברים עוצמתיים שעושים עלינו 'רושם', עדיין, כולם חלק ממציאות ו'אחדות' ה', ומציאותם אינה סותרת, ואף מוכיחה את העובדה, שהקב"ה הוא השליט היחיד של העולם.

ההעלם הוא ה'בית ספר' לאדם: דרך ההעלם, הקב"ה מלמד את האדם את המסר: אני הוא - השליט היחיד על העולם, לפעמים בגלוי ולפעמים בהסתרה, ואבל, תזכור תמיד - 'אין עוד מלבדי', ותפנה אלי, בכל מה שאתה צריך!

הפתרון לקשיים - 'קריאת שמע': קריאת שמע פעמיים ביום, מחדירה את מציאות ואחדות ה' בכל רגע, ולכל פרט בחיי האדם, והתוצאה:

"והשבות אל לבבך, כי ה' הוא האלוקים, ואין עוד מלבדו".

ה'העלם' – נעלם: החדרת מציאות ה' ללב, נותנת כוחות להתמודד עם הקשיים, ולפנות לקב"ה בכל עת צרה וצוקה, וכך, האדם מבטל מליבו כל מציאות שיקרית שקיימת.

'קריאת שמע' - בעצימת העיניים: עצימת העיניים היא 'כלי' עוצמתי שבעזרתו האדם יכול להתנתק לרגעים ספורים, מהשקר שרואות עיניו, וכך הוא יכול לשנות את 'תפיסת' המציאות.

העולם הזה שאתה רואה - הוא שיקרי! עצימת העיניים - משדרת למוח: תכלית החיים האמיתיים, היא - לא כאן! יש עולם נצחי, אתה נמצא רק בפרוזדור בדרך לנצח נצחים, אל תחליף פרוזדור בטרקלין מפואר, תעצום עיניים ותזכור שהכל זה מציאות ואחדות ה', וכך, תקבל מטעני כח לכל היום לעמוד בניסיונות.

מטרת החיים - לעלות בדרגות 'אחדות הפשוט': להאמין שהקב"ה - אחד יחיד מיוחד, היה הווה ויהיה, ולהסיר את ההסתרה של העולם.

יהי רצון שנזכה השבוע להרגיש את אחדות ומציאות ה' ונשמח בהנהגתו עימנו, אמן!

לע"נ אימי מורתי הריני כפרת משכבה רחל בת ריינה מלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר