ההוצאות מתייקרות • תמונת מצב

חשמל, דלק ומוצרי מזון: גל פראי של זינוק מחירים בישראל

לקראת מחאה עממית גדולה? • החל מהיום מחירי החשמל והדלק מזנקים באחוזים לא מבוטלים • גם מוצרי מזון בסיסיים ומחירי ארנונה קופצים ועולים • שר האוצר איווט ליברמן: "אצלנו הכי מתון" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

צמד המילים "יקר פה" הוא כבר לא קלישאה של כמה מפונקים. בזמן של עליות מחירי בכל העולם, החרב הכלכלית לא מדלגת גם על ישראל. בזמן שליברמן מתגונן ואומר כי בישראל העלייה היא "מתונה", הארץ חווה עליית מחירים משמעותית בדלק, חשמל וגם במוצרי מזון. 'כיכר השבת' סוקר את עליית המחירים.

מחירי המזון: התייקרות של 5-10%

באגף מחירי המזון כולנו צפויים לשלם יותר, כשאפילו על קופסת שימורים של טונה תשלמו 7 אחוזים יותר ממה ששילמתם עד היום.

חברת 'אוסם' ייקרה את מוצריה ביותר מ-4.5 אחוזים בממוצע. באוסם טענו כי "עלייה זו מפצה באופן חלקי על ההתייקרויות המשמעותיות במחירי התשומות והשינוע". אלא שגולשים רבים הלינו על אוסם. אחד מהם כתב: "מעניין, כשמחירי השינוע ירדו לא הורדתם מחירים".

מוצרי קפה של חברת אוסם התייקרו כבר בחודש האחרון ביותר מ-5.6 אחוזים. כך גם אם תרצו עוגייה טובה לצד הקפה, תשלמו עליה בין 4 ל-6 אחוזים יותר.

ולא רק אוסם. חברות מזון רבות מעלות מחירים. כך גם למשל ענקית הייבוא, חברת 'דיפלומט' הודיעה על עליית מחירים, כך למשל חטיף תפוחי האדמה 'פרינלגס' מתייקרים ביותר מ-7 אחוזים. כך גם דגני הבוקר של 'קלוגס' יעלו ב-6.5 אחוזים. בסך הכל, דיפלומט מעלה מחירים בממוצע בין 4-16 אחוזים.

חברת 'שטראוס' גם העלתה מחירים בשיעור של 3-17 אחוזים, שם התגוננו וטענו כי היא "לא מעלה מחיר באף אחד ממוצריה. מדובר בעליית מחיר שביקשו לבצע יצרנים ספציפיים: שמרית, סחוג זהבי וסוכרזית, על רקע עליות חומרי גלם, ואין לשטראוס כמפיצה שיקול-דעת בנושא".

וכן, גם מחירי החד פעמים זינקו בשיעור המוערך בין 50% ל-100 אחוזים וכן מוצרי החלב צפויים לספוג עלייה של 3-9 אחוזים.

התחבורה מזנקת, במחיר

בזמן שהפקקים רק הולכים ומתארכים, גם בשביל לעלות על הכביש תאלצו לשלם יקר. החל מאמש (שני) בחצות, מחירי הדלק זינקו ב-34 אגורות לליטר בנזין 95. לצד זאת, גם מחירי הרכב עולים בלפחות 5 אחוזים, כשעדיין לא ידוע מתי יסתיים המשבר הגלובאלי לצ'יפים שמאפשרים למכוניות לנסוע על הכבישים.

ואם החלטתם שאתם לוקחים סיכון ועולים על רכב דו גלגלי, אז תדעו שמחירי הקטנועים והאופנועים צפויים לעלות באלפי שקלים בשל העלאת מחרי מס הרכישה לרכב דו-גלגלי.

קורת גג חמה תעלה לכם יותר

חורף. קר. מחירי החשמל צפויים לזנק החל מהחודש הקרוב ב-5.7%, וחשמל תעשייתי צפוי להתייקר בקרוב לעשרה אחוזים.

גם מחירי הארנונה צפויים לעלות בקרוב לשני אחוזים, ושר האוצר אביגדור ליברמן טען אתמול כי "יש עליות בכל העולם, ואצלנו זה הכי מתון והמשק עובד". עוד אמר כי "כשאנחנו מדברים על החשמל, לצורך השוואה בבריטניה זה %34 , בשבדיה זה %35." בהשוואה לעליית המחירים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר