כעס מדיני

גנץ חשף סיוע ללבנון, בממשלה זועמים: "סיבך אותנו"

בני גנץ אמר כי בשבוע שעבר הועברה הצעה לסיוע לצבא לבנון, בעקבות המשבר ההומינטרי במדינה, וסיפר על שיתוף פעולה ביטחוני המתפתח עם ארה"ב מול איראן (ביטחוני, ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באדר א' תשפ"ב | 02.02.22
גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ, שנמצא בביקור היסטורי בבחריין, אמר הערב (רביעי) כי בשבוע שעבר העבירה ישראל ללבנון הצעה לסיוע בעקבות המשבר במדינה השכנה מצפון.

גנץ, שדיבר בנאום שהוקלט לטובת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאוניברסיטת תל אביב, אמר כי "לבנון הפכה לאי של אי-יציבות ואזרחי לבנון אינם אויבים שלנו, לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון, כולל בשבוע האחרון בפנייה שהועברה למפקד יוניפי"ל".

"אנו מבקשים לסייע לצבא לבנון באופן ממוקד, שסובל ממחסור באספקה בסיסית ואיבד יותר מ-5,000 חיילים שעזבו אותו בתקופה האחרונה, מול התחזקות של חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן", הדגיש גנץ.

הרקע להצהרת גנץ היא העובדה שלבנון מתמודדת בשנתיים האחרונות עם משבר כלכלי אדיר, המתבטא בנושאים רבים הנוגעים לחיי אזרחיה, כולל מספר שעות מצומצם של חשמל ביממה.

כמה שעות לאחר נאומו ולאחר דבריו על הצעת הסיוע ללבנון, דווח ב'חדשות 12' על זעם בקרב בכירים בממשלה על שר הביטחון: "סיבך אותנו עם האמריקנים ומסר מידע לא מדויק בלי תיאום". בנוסף דווח כי במערכת המדינית כלל לא מכירים את ההצעה המדוברת של שר הביטחון, ואומרים כי "אם הייתה הצעה קונקרטית כזאת היא לא מתואמת ותמוהה, נוכח הקשרים בין צבא לבנון לחזבאללה".

שר הביטחון התייחס גם לסוגייה הביטחונית שמעסיקה את ישראל יותר מכל, איום הגרעין האיראני, ואמר כי בירושלים ובוושינגטון עובדים בשיתוף פעולה ביטחוני אדוק.

"בצל המשא ומתן המתקיים בווינה, אני בטוח שארצות הברית תמשיך לפעול לעצירת מיזם הגרעין מתוך ראייה של ביטחון העולם ויציבות האזור. הצבאות שלנו ומערכות הביטחון מקיימות קשר שוטף, ואף מקדמים שיתוף פעולה אופרטיבי, מול אפשרות של פריצה איראנית לגרעין ממש בעצם הימים האלו", הכריז גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר