רוחות מלחמה באירופה

רוסיה: "ביידן מגביר את המתיחות הצבאית"

מוסקבה כועסת על וושינגטון, בעקבות ההחלטה לשלוח למזרח אירופה אלפי חיילים: "צעד הרסני". בארה"ב לא מתרגשים וטוענים: "צעד התואם את הבטחותינו" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חייל רוסי באזור המתיחות (צילום: שאטרסטוק)

רוסיה זועמת על החלטת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לשלוח כבר בימים הקרובים אלפי חיילים אמריקנים למזרח אירופה, לנוכח המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה והחשש ממלחמה.

סגן שר החוץ של רוסיה, אלכסנדר גרושקו, תקף אמש (רביעי) את ארה"ב ואמר: "מהלכיה הם צעדים הרסניים וחסרי שחר, שמגבירים את המתיחות הצבאית ומצמצמים את היקף ההחלטות הפוליטיות".

ביידן, מצידו, הסביר שהחלטתו תואמת את הדברים שאמר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בשיחה ביניהם כשרוחות המלחמה באירופה החלו לנשוב. "כל עוד הוא מתנהל בתוקפנות אנחנו הולכים לוודא שנוכל להבטיח לבעלות הברית שלנו בנאט"ו ובמזרח אירופה שאנחנו שם, ושהחובה להגיב על תקיפת אחת המדינות החברות בארגון היא חובה קדושה", הבהיר נשיא ארה"ב.

כזכור, אתמול בשעות הצהריים הודיע ה'פנטגון', משרד הביטחון של ארה"ב, שכ-1,000 חיילים אמריקנים שנמצאים כיום בגרמניה ישלחו לרומניה, וכ-1,700 חיילים שמוצבים בצפון קרוליינה יגיעו לפולין ו-300 נוספים ישלחו לגרמניה. בנוסף, ישנו עוד 8,500 חיילים בארה"ב שנמצאים ב"כוננות גבוהה", למקרה שישלחו בהתראה קצרה לאזור.

רוסיה רואה בנאט"ו את האיום הצבאי הגדול ביותר עליה. "המערב התעלם מהתביעות המרכזיות שלנו", טען נשיא רוסיה פוטין, כשכוונתו היא להפסקת התרחבות כוחות נאט"ו במזרח אירופה, התחייבות לא לצרף את אוקראינה לברית הצבאית ודרישה שכוחות נאט"ו יפסיקו להציב מערכות נשק סמוך לגבול עם רוסיה. בוושינגטון השיבו על הדרישות, אך במוסקבה השיבו ש"לא קיבלו תשובה שמשאירה מקום לאופטימיות".

במקביל נמשכים המאמצים הדיפלומטיים להביא לרגיעה. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר אמש שבשעות הקרובות הוא ישוחח עם ביידן, ולא פסל אפשרות שיבקר ברוסיה ויפגש עם פוטין. אתמול שוחח פוטין עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שהזהיר אותו שפלישה לאוקראינה תהיה טעות "טראגית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר