ח"כים נגד הארגון היהודי

התקפת ועד הקהילות הבריטי על ח"כ סמוטריץ': "נדבקו ברפורמיות"

חברי קואליציה ואופוזיציה, תקפו היום את הודעת ועד שליחי הקהילות בבריטניה, הגוף המייצג הגדול ביותר של יהודי הממלכה, שבחר לתקוף את ח"כ סמוטריץ' בעת ביקורו בלונדון (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סמוטריץ' אתמול בנסיעה בבריטניה (צילום: הפייסבוק של סמוטריץ')

ועד שליחי הקהילות בבריטניה, הגוף המייצג הגדול ביותר של יהודי בריטניה שהוקם כבר בשנת 1760, תקף אמש (רביעי) באופן חריג את יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיע למדינתם, כדי לגייס מתנגדים לרפורמת השר לשירותי דת, מתן כהנא, ח"כים בישראל תקפו את הארגון היהודי.

כזכור, בהודעת הארגון נאמר: "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לדברים הבוקר ב'רשת ב' ואמר: "התקבלתי בחיבוק ואהבה גדולה. לפי כמות ההזמנות יכולתי להישאר כאן גם עוד שבוע ואפילו שבועיים". לגבי ההתקפה החריגה, אמר סמוטריץ': "יש פה עניינים פוליטיים פנימיים, ארגונים ותיקים שעברו השתלטות שמאל פרוגרסיבי".

סמוטריץ' אתמול בנסיעה בבריטניה, מגיב על הודעת הוועד (צילום: הפייסבוק של סמוטריץ')

במפלגת הליכוד אמרו בתגובה: "אנחנו דוחים לחלוטין את הציוץ הבוטה והמביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ'. בכך הם פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל וארץ ישראל, אותם מייצגים נאמנה ח״כ סמוטריץ׳ והציונות הדתית. ברור שהארגון הזה לא יתייחס כך לחברי כנסת פוסט-ציונים מן השמאל ששוללים את קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בושה!".

חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי הגיב: "הציוץ המביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוא בושה וחרפה ויריקה כלפי יהדות התפוצות, אוהבי תורת ישראל וארץ ישראל. ‏בצלאל ידידי, אל תירא ואל תחת".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב: "בצלאל ידידי, חזק ואמץ בשליחותך שנטלת על עצמך בהקשר של רפורמת הגיור המהרסת והמפלגת שהממשלה מנסה לקדם. תגובת יהדות בריטניה לביקורך מעידה כאלף עדים עד כמה שנאה ופלגנות קיימים בקרב חלקים נרחבים בעם היהודי היושב לצערנו בגלות, ובקרב חלקים נרחבים בעמנו היושב בציון ועדיין טראומת הגלות שוכנת בקרבו ובקרב הממשלה הנוכחית בראשם. אין ספק שממשלת חילול השם הנוכחית מקרינה את אותה מחלת הגלות גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. נמשיך ביחד לפעול לאחדות העם ולחיזוקה של הזהות היהודית של המדינה. רק חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת ויהי ד' עמך".

גם יריבו הפוליטי של סמוטריץ', יועז הנדל, הגיב ואמר: "‏לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי שבא למפגש עם קהילות יהודיות שונות. גם כשיש מחלוקות, יש דרך להביע אותן. ומי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, מקומו בישראל".

ח"כ אופיר סופר אמר: "ציוץ מביש ומוטב היה שיימחק. ‏בצלאל סמוטריץ׳ מנהיג מפלגה בישראל המייצגת כרבע מיליון בוחרים. עם כל הכבוד וההערכה, הכפשת ח"כ סמוטריץ׳ זאת הכפשה של ציבור ישראלי גדול".

שרת הפנים אילת שקד אמרה בתגובה בריאיון בגלי צה"ל: "סמוטריץ' הוא כבר לא חבר. אבל גם לאדם כמו בצלאל סמוטריץ' שלא מתייחס בכבוד אלינו, צריך להתייחס בכבוד".

אולם היה גם מי שבירך על כך, חבר הכנסת יאיר גולן אמר: ‏"יש לברך על העמדה המוסרית האיתנה של יהדות בריטניה. הלוואי ובקרוב גם אצלנו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ארגון יהודי ברטניה נדבק ברפורמיות שמאלנית, ושכח מה זה להיות יהודים. לצערי הגלות לא יצאה מהם ולא תצא עד שיעלו לישראל. הארגון לא מייצג את רוב היהודים בבריטניה ומכל מקום טוב שידידי בצלאל סמוטריץ, אוהב ארץ ישראל ועם ישראל הגיע לחזק את הקהילה היהודית שם, ולהסביר את משנתו ולפעול למען עם ישראל, וארץ ישראל".

כזכור, אתמול (רביעי) המריא יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לביקור דחוף בקהילות היהודיות באירופה, זאת במטרה למנוע שינויים מרחיקי לכת בנושאים הנוגעים לכל יהודי, ובפרט באשר לחוק הגיור, אותו מקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, בימים אלו.

לפי הודעת לשכתו, סמוטריץ' יפגש בימים הקרובים עם רבנים ומנהיגים בכירים בקהילות היהודיות באירופה, לדיון באתגרי הקהילות היהודיות בתקופת הקורונה, בזהות היהודית ובקשר עם מדינת ישראל, זאת כשברקע קיימים השינויים הדרמטיים שמקדמת הממשלה בסוגיות הנוגעות לזהותה היהודית של מדינה, בדגש על רפורמת הגיור והשלכותיה על העולם היהודי כולו.

קודם המראתו אמר סמוטריץ': "מאז כניסתי לכנסת, כאשר נחשפתי לעומק ולחשיבות הקריטית של הקשר שבין ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות, אני משתדל להיות אוזן קשבת לצרכים ולדאגות של יהדות התפוצות בכל פעילותי בארץ. אני יוצא בעיקר כדי לשמוע ולוודא שקולן של הקהילות בתפוצות נשמע. לאחר שנחשפתי אל עוצמת החשש מהשינויים בנושאי הגיור שיניתי ממנהגי למעט ביציאה מהארץ והחלטתי לצאת לביקור בזק בקהילות אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר