סערת סמוטריץ' | דעה

הארגון הבריטי לא-אשם, נחמן שי חייב להתפטר

יותר מחצי יממה העולם היהודי סוער בעקבות הציוץ של ועד שליחי הקהילות היהודיות בבריטניה נגד סמוטריץ', והגיע הזמן שנבין - אין טעם להגיע לארגון בתלונות. יש ממשלה בירושלים • עורך חדשות החוץ של 'כיכר השבת' בטור נוקב (דעה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נחמן שי וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אדם נידון בכיסו, כוסו וכעסו אומרים. אז האמת שאתמול כעסתי. ממש. הכעס לא היה דווקא על ארגון 'ועד שליחי הקהילות היהודיות של בריטניה', אלא דווקא על אחד בשם נחמן שי, כן נו, ההוא שאנחנו משלמים לו משכורת, כדי שיהיה שר תפוצות.

אז למה אני כל כך כועס דווקא על נחמן שי? טוב, אולי כדאי שקודם נזכיר על מה המהומה; אמש כתב ועד הקהילות היהודיות בבריטניה, ציוץ חריף נגד ביקורו של סמוטריץ' במדינה, וקרא לו לחזור הביתה "תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן" אמרו.

מעצבן? אולי. אבל האמת שאני דווקא לא מאשים את הארגון. למרות שהארגון אמור לייצג את יהודי בריטניה, חשוב לזכור כי ליהודי בריטניה יש נטייה שמאלה, הציוץ לא פייר, אבל קצת קשה להאשים אותם.

לעומת זאת, בממשלת בנט-לפיד המנופחת, הבטיחו לנו שינוי וריפוי. וכן, אחד הרעות החולות בישראל היא לא לקבל את דעתו של האחר. משני צידי המתרס.

אתמול שר התפוצות גיבה את דעת הארגון וכתב כי "לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה."

והציוץ הזה עצבן אותי כמו שהרבה זמן לא כעסתי. בואו נודה על האמת, שר התפוצות אולי תפקיד חשוב יותר משר לחיזוק וקידום קהילתי, אבל התפקיד לא ממש שר ביטחון. התפקיד של שר התפוצות, לפחות בעיניי, הוא לקרב את יהודי העולם לישראל ולהיפך. חושב שזאת הגדרת תפקיד ממש לא מסובכת.

לנחמן שי יש תפקיד קטן, וגם בו הוא נכשל. מילא היה שותק, אבל לצאת נגד יו"ר מפלגה בישראל, בזמן שהוא בעצמו לא נכנס לכנסת ורק בגלל שיו"ר מפלגתו החליטה למנות אותו לשר הוא בכלל בחיים הפוליטיים היום - פשוט שערוריה.

כן, אולי זה קלישאתי, אבל אני ממש רחוק מלהסכים עם סמוטריץ' על הרבה מאוד דברים, אבל אני לפחות משתדל לקבל את הדעה של כולם, בניגוד לארגון הגג ובניגוד לשר שאמור להיות אמון על כך - נחמן שי.

לסיכום, נחמן שי במקרה הטוב מתנהג כנזק מהלך, ובמקרה הפחות טוב - אגואיסט שרוצה להשיג הון פוליטי על חשבון היחסים עם יהדות התפוצות.

אגב, אני ממש לא אתפלא אם נחמן שי או גורם דומה עמד מאחורי בישול הדייסה הדוחה הזו על חשבון יהודי בריטניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר