הרפורמה והסערה

חרדים קיצונים איימו על חייו, השר הנדל יאובטח בידי השב"כ

בצל הרפורמה במכשירים הכשרים, הזוכה להתנגדות נחרצת מצד כל גדולי ישראל מכל החוגים, השר יועז הנדל שמוביל אותה יאובטח לאחר שקיבל איומים על חייו • הפגנות בביתו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יועז הנדל (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

השב"כ החליט הערב (מוצאי שבת), בתום הערכת מצב שקיימו בארגון, להעלות את רמת האבטחה על שר התקשורת יועז הנדל. הוא יאובטח עשרים וארבע שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, החל מהיום, על ידי יחידת מגן בשב"כ.

האבטחה מגיעה לאחר שהשר הנדל קיבל מספר איומים על חייו מגורמים חרדים קיצונים, זאת בעקבות הרפורמה שמוביל במכשירי הטלפון הכשרים

לאחרונה, אחת למספר ימים, מתקיימות הפגנות חרדים קיצונים סביב ביתו של שר התקשורת, ברקע סערת הרפורמות. הערב, כאמור, הוא יתחיל להיות מאובטח מסביב לשעון.

הנדל החליט להוציא את הרפורמה לפועל, שתאפשר גם ניוד של מספרים כשרים - מה שיבטל את מושג הקומה הכשרה וגם לבטל את המונופול של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, זאת בכפוף להליך שימוע הצפוי להסתיים בקרוב. גורם בכיר במשרד התקשורת אומר ל'כיכר השבת' כי אם לא יהיו שינויים דרמטיים, הרי שהליך השימוע יסתיים ללא שינוי ההחלטה להוציא את הרפורמה לפועל.

גורם פוליטי חרדי בכיר אמר ל'כיכר השבת' כי הצעד של הנדל מסוכן אך מי שאשמים בכך הם גם עסקני 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. לדבריו: "עסקני 'ועדת הרבנים' צריכים להגיד לעצמם 'אבל אשמים אנחנו'. הם התנהלו בבריונות. הציבור רתח. פוליטיקה פנימית הובילה לחסימות הזויות. לא נתנו לציבור הסברים. הציבור מאס וכעת קשה לנו לגייס את הציבור למאבק ולהסביר למה המהלך של יועז הנדל מסוכן".

גורם ב'יהדות התורה' אמר ל'כיכר השבת' כי "יועז הנדל לא היה הולך לצעד כה דרמטי בלי אור ירוק מצד ראש מפלגתו גדעון סער. סער שהיה נכנס בתדירות לבתי גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ח קנייבסקי, מבין שהדלת נסגרה בפניו, שהחרדים לא רוצים איתו כל קשר, וכעת הוא נוקם והלך לצעדים הרסניים שיפגעו במגזר החרדי".

כאמור, רפורמת השר הנדל זוכה להתנגדות נחרצת מצד כל גדולי ישראל מכל החוגים. לפני כמעט חודשיים הגיעו אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים נוספים לפגישה דרמטית וחריגה בלשכתו של הנדל בניסיון למנוע את רפורמת הסלולר החרדי, אך גם פגישה זו - בה הוא החציף פניו וישב לא כיפה ודיבר בזלזול, לא שינתה את דעתו של שר התקשורת שהחליט להוציא את הרפורמה לפועל.

בפגישה נטלו חלק האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מסטריקוב, הרבנים הגר"ר אלבז, הגר"מ צדקה, הגרא"י פינקל ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר