הלינץ' בשמעון הצדיק

אחרי 10 חודשים: הורשעו 2 מחבלים נוספים בביצוע הלינץ'

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את המחבלים עדנאן חרבאווי ואיברהים זעתרי שביצעו את הלינץ' בתקופת מבצע 'שומר החומות'. בנוסף, הורשעו בגרימת נזק לרכבים (ביטחון)

הפצוע בלינץ' (צילום: ללא קרדיט)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אתמול (שני) את המחבלים עדנאן חרבאווי ואיברהים זעתרי בביצוע הלינ'ץ בשכונת שמעון הצדיק בירושלים לפני כעשרה חודשים. השניים תקפו את באלי רוזן - תושב ירושלים שהגיע להתפלל בקבר שמעון הצדיק, וכשחזר רוזן מקבר שמעןון הצדיק החלו עשרות פורעים ערביים להתנפל עליו ולהכות בו בכל חלקי גופו. הפורעים המשיכו להלום בו באמצעות אבנים ואלות, והם אף העלו זאת לרשתות החברתיות, כשעד היום משתקם רוזן מהלינץ' הקשה שעבר. (התיעודים שהגיעו למערכת 'כיכר השבת' היו קשים מכדי להציגם בפני הקוראים).

בית המשפט הרשיע את השניים בבביצוע עבירה של מעשה טרור בכוונה חמורה - בהתאם לחוק המאבק בטרור, וכן בביצוע עבירה של התפרעות. בנוסף הורשעו השניים גם בעבירות של ביצוע חבלה במזיד כנגד רכבים.

לאחר אירוע הלינץ' הוגשו כתבי אישום כנגד חמישה חשודים, כשבעבר כבר הורשעו שני מחבלים קטינים על ידי השופט אילן סלע. ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים דיון בבית המשפט העליון לגבי בקשתו של הנאשם מוחמד חלאף, לגבי דיון מחדש על מעצרו עד תום ההליכים. באי כוחו של רוזן צפויים להגיע לבית המשפט ולדרוש את הישארותו של המחבל במעצר.

במהלך הדיונים ליווה את רוזן עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', אשר סייע לו לעמוד על זכויותיו כנפגע עבירה. עו"ד בלייכר ברך על ההרשעה "טוב עשה בית המשפט כאשר הרשיע את המחבלים השפלים שניסו לרצוח יהודי לאור היום בשכונת שמעון הצדיק. המציאות כיום ברחובות ירושלים ממשיכה לייצר ניסיונות רצח לאור היום. כאשר ניסיון הרצח הזה היה עלול להיגמר אחרת לחלוטין, אילולי הגעה של ניידת משטרה לאזור ברגע האחרון. אנחנו נלווה את התיק ונדרוש מהפרקליטות ומבית המשפט לגזור על המחבלים את מלוא חומרת הדין, על מנת לוודא שמקרים כאלו לא יישנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר