יעילות החיסונים

מחלימים שחוסנו - מוגנים יותר ב-82 אחוזים

מחקר חדש קובע כי מחלימים מנגיף הקורונה שחוסנו בחיסון אחד מוגנים ב-82% יותר מאלו שלא התחסנו, המחקר מצא כי הדבקה חוזרת בנגיף - מעולם לא גרמה לתמותה (חדשות ארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מחקר חדש שפורסם היום (שלישי) קובע כי למחלימים מנגיף הקורונה שחוסנו בחיסון אחד יש עמידות של 82 אחוזים יותר מאלו שלא התחסנו, כך על פי הפרסום ב-N12.

המחקר נעשה מטעם מכון החדשנות של קופת החולים מכבי, במחקר נבדקו נתונים שנאספו מאז פרוץ הקורונה ועד לסוף השנה האזרחית שעברה, על בסיס מאגר הנתונים נערכו דימויים של "ניסויים קלינים" באמצעות מודל שמייצר סדרת מחקרים. החוקרים דימו 41 ניסויים קלינים מבוקרים, וכ-108 אלף איש שגילם 16 ומעלה השתתפו בניסוי אחד לפחות.

על פי הנתונים נמצא כי הדבקה חוזרת מעולם לא גרמה לתמותה וכי ישנה ירידה של 76 אחוזים בהדבקה בקרב המחלימים, הנתונים נאספו בזמן התפשטות זן הדלתא והחוקרים הדגישו כי הדבקה חוזרת לא הייתה שכיחה. למרות שהאומיקרון מדבק יותר החוקרים משערים כי ההבדלים אינם דרמטיים.

ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של קופת חולים מכבי אמרה: "הגענו לשלב שלחלק גדול מהמדינה יש חיסוניות 'היברדית', כלומר שילוב בין הגנה מהחלמה להגנה מחיסון, אנו חוקרים כיצד החיסוניות המשולבת הזו תשפיע על הבריאות שלנו לטווח הארוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר