נתניהו: "לא על דעתי"

נשיאת 'העליון' תקפה את אמסלם, שהגיב: 'לא פחות חכם'

נשיאת בית המשפט העליון חיות הגיבה היום באורח נדיר לנאום שנשא ח"כ אמסלם אתמול בכנסת, בו טען כי היא גזענית • "אתה לא מכיר אותי, גדלתי במעברות", כתבה חיות; כך הגיב לה אמסלם (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אסתר חיות לצד דוד אמסלם (צילום: יונתן זינדל, גילי יערי - פלאש 90)

חבר הכנסת דודי אמסלם מ'הליכוד' נאם אתמול (רביעי) במליאת הכנסת נגד נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, וטען כי היא גזענית. היום, באורח נדיר אסתר חיות הגיבה לאמסלם וביקשה ממנו להפסיק להסית, אמסלם הגיב לחיות, וכך גם ראש הממשלה לשעבר נתניהו שהתקשר לחיות והבהיר לה כי דבריו של אמסלם לא מקובלים עליו.

חיות פתחה את מכתבה וכתבה לאמסלם: "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה".

"רציתי לומר לך דוד אמסלם", כתבה חיות באורח נדיר, "במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך".

הנאום של אמסלם שהקפיץ את חיות (ערוץ כנסת)

"התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה. אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

"וכן", כתבה השופטת הבכירה, "אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה".

"הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה. תחשוב על זה".

חבר הכנסת אמסלם מיהר להגיב למכתבה של חיות ב'גלי ישראל' ואמר: "אני מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי 'הבת שלי התחתנה עם מזרחי'. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים ‏חרדים ואתיופים".

"דבר שני", הוסיף אמסלם, "אני לא פחות חכם ממך, אני מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אני יודע מתי הולכים לי על הראש ואת הלכת לי על הראש כי את לא סובלת את מה שאני עושה. אתם נגועים בעניין ואתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים מרחיקי לכת בעליון. שלוש ‏עתירות דחיתם לי באותו יום. שום דבר לא יוצא באקראי, הגדלת לעשות וכתבת שטויות".

"אני מציע לך לעלות לרדיו ולהסביר לעם ישראל למה לדודי אמסלם אין זכות עמידה. אם נראה לך שאני כח״כ אין לי זכות עמידה - אז תסבירי לי למי כן יש? אז אני באותו המשקל יכול לומר שלך אין זכות וסמכות לתת פסקי דין, ‏אל תשכחי שאותך בחרה ועדה של פוליטיקאים, בי בחר הציבור. את מפלגת את הציבור בהחלטות שלכם. אם הייתי חושב שזה שיקול דעת הייתי מקבל את זה. אני רואה פה רוע צרוף".

אמסלם הוסיף: "ביהמ"ש העליון מדליף את פסקיו לעיתונות, דרך התקשורת שמעתי על דחיית העתירות שלי לראשונה, ככה מתנהל בית המשפט העליון? אז את ‏מספרת לי במתק שפתיים איזה סיפור מתוק על מעברות? אני לא שונא אשכנזים, הם אחי. לא כל האשכנזים גזענים אבל כל הגזענים אשכנזים. למה היא מפיצה את המכתב לתקשורת? כי היא יודעת את האמת. היא יודעת שהיא עשתה דבר שלא יעשה, היא חשבה שאני טיפש, לא היה אכפת לה לפגוע בעצמה פעמיים".

"אני מופתע", אמר אמסלם לסיום, "כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. אני לא פחות חכם ממך, מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אני יודע מתי הולכים לי על הראש".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו אמר בתגובה לדבריו של ח״כ דודי אמסלם: "שוחחתי כעת עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי".

"בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח"כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל".

דבריו של נתניהו על הגורם שניסה לייחס לו את אמירותיו של אמסלם, באו בעקבות תגובתו החפוזה של השר גדעון סער, שאמר: "הקול הוא קול דודי והידים ידי ביבי. התקפותיו חסרות המעצורים של ח״כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו הן חלק ממערכה שיטתית לדה לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו. מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל. לא אתן להם להרוס את המדינה!".

חבר הכנסת אמסלם הגיב על דבריו של נתניהו בציטוט מהמקורות: "'והמשכיל בעת ההיא ידום', יום מקסים לכל עם ישראל".

כזכור, אתמול עלה אמסלם לדוכן במליאה ותקף את חיות: "מה שתתה הגברת חיות!" זעק אמסלם. "אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו".

"אם אמסלם דוד לא יכול לעתור כחבר כנסת כעותר ציבורי. מתי לא קיבלתם עתירה של הג'ינג'ים ושל האגודה הזו, ואלה שם.. כל השמאלנים... ואני ח"כ לא יכול לעתור?!, את מזלזלת ב-70% מעם ישראל. כל אלה שהשם שלהם לא נגמר ב'ויש'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר