רוחות מלחמה באוויר

פוטין כבר "השיג" תירוץ לפלישה // ציקי ברנדוין

בצל ההערכות לגבי האפשרות לפלישה רוסית, מהיממה האחרונה ניתן להסיק כי פוטין לא מחכה לתירוץ לפלישה - הוא כבר החליט מה יהיה התירוץ; סיכום ביניים (טור)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

"פוטין רק מחכה לתירוץ לפלוש" את האמירה הזו מבכירים מערביים אנחנו שומעים כבר תקופה ארוכה, והשבוע האחרון הסתמן בעליות ומורדות בסיכויים לפלישה רוסית. היממה האחרונה אולי יכולה לתת לנו סימן לבאות.

אז מראש אבהיר - אין לי מושג (וכנראה כמעט לאף אחד בעולם...) אם רוסיה אכן תפלוש בסוף לאוקראינה, והכל פה בגדר סיכום ביניים ופרשנות של מה שקורה כאן ועכשיו.

רק נזכיר כי בימים האחרונים כוחות רוסיה התקרבו לעמודות תקיפה, וכביכול נסוגו מהם. במערב מנגד, לא האמינו לטענות רוסיה. כך למשל הנשיא ביידן טען: "אנחנו רואים שעדיין רוסיה מגדילה כוחות בגבול". רק ביממה האחרונה, על פי גורמי מודיעין, הגיעו מעל 7,000 חיילים נוספים.

נראה כי למרות שפוטין ניסה עד לפני כמה שעות להציג מצג של פינוי הכוחות מאיזור הגבול, ולהמשיך ולטעון כאילו עדיין בסך הכל "תרגיל", כעת מנסה הנשיא ממוסקבה להראות כאילו אוקראינה התחילה כבר בעימות.

בסוף, פוטין לא רוצה להראות כאילו הוא התחיל את העימות, ורק מחכה שאוקראינה תפתח במתקפה - והיי... יש תירוץ לפלוש, הרי הם התחילו.

ההפצצה של מורדים אוקראינים שתומכים בפוטין הבוקר לעבר גן ילדים באוקראינה, עוררה תגובות נלעגות ברוסיה, ואף טענות לזיוף. לצד זאת, ברוסיה טוענים כי "אוקראינה ביממה האחרונה תוקפת, האיזור כולו יכול להידלק ברגע"; או במילים אחרות, לפוטין יש תירוץ לפלוש.

בנוסף, גם אם המורדים האוקראינים תקפו את אוקראינה, ככל הנראה בידיעת הממשל ברוסיה, פוטין תמיד יוכל להכחיש קשר - אחרי הכל זה לא צבא רוסיה שתקף, אלא רק המורדים. ברגע שאוקראינה תשיב אש - ברוסיה יוכלו לטעון לתוקפנות אוקראינית. ונראה כי כבר ברוסיה עושים זאת.

כמו שכבר כתבתי, אי אפשר באמת לנחש אם תהיה פלישה, אבל התירוץ החדש של פוטין, שכנראה גם בא ללא שום ביסוס, מראה את אחד מהניצנים לקראת פלישה אפשרית.

אגב, ניצנים נוספים שסודקים את הכחשת הרוסים לפלוש - הצהרה של נשיא בלארוס לוקשנקו כי ידון עם נשיא רוסיה "כמה ציוד וחיילים יישארו במדינה אחרי התרגיל" - רוצה לומר - ההכנות לפלישה נמשכות, וזהו רק ענין של זמן שפוטין יגיד שוב ושוב את השקר ש'אוקראינה מתחילה', מה שיכשיר פלישה לאדמת אויבו המושבע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר