עובדת נהרגה

קריסת המצבה: תביעה נגד בית העלמין היהודי

אלבירה נבארו, עובדת תחזוקה בת 53, עסקה בעבודתה בבית עלמין יהודי פופולרי בניו יורק, כאשר לפתע קרסה עליה אחת המצבות והיא מתה מפצעיה. כעת משפחתה תובעת (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכניסה לבית העלמין 'ברון הירש' (צילום מסך: Google Maps)

בית העלמין היהודי 'ברון הירש', ברובע סטטן איילנד שבניו יורק, ניצב בפני תביעה לאחר שאחת ממצבותיו קרסה והרגה אשה.

בית העלמין שנוסד בשנת 1899, גדול בשטחו ופופולרי בקרב הקהילות היהודיות בניו יורק והסביבה. הוא מתפרס על פני כ-80 דונמים וכולל מאות חלקות קבורה. במגזר החסידי הוא מוכר כמקום קבורתו של רבי יהודה צבי שטיינער, אחיו של רבי ישעיה'לה מקערסטיר, שנהפך למוקד עלייה לרגל מאולתר ביום ההילולא של הצדיק ההונגרי.

תביעה שהוגשה בימים האחרונים נגד בית העלמין, עוסקת באסון שאירע ב-28 באוקטובר של השנה שעברה:

אלבירה נבארו, אשה נוכרית ממוצא היספאני בת 53 שהועסקה כעובדת תחזוקה בבית העלמין מטעם חברת כוח אדם, עסקה בעבודתה בבית העלמין היהודי יחד עם בנה אנתוני רוזאלס, כאשר לפתע קרסה עליה אחת המצבות, שמשקלה קרוב ל-1,000 קילוגרם.

אלבירה הוזעקה לבית החולים אך מתה מפצעיה באותו היום. כעת משפחתה תובעת פיצויים בסכום לא ידוע, בטענה כי ההנהלה לא דאגה לוודא את בטיחות הקברים - כך דווח ב'ניו יורק פוסט'.

בהנהלת בית העלמין הביעו צער על מותה של נבארו, והתייחסו לנושא הבטיחות: "זה מה שאנחנו הכי דואגים לו, כארגון. זה הפחד הכי גדול שיש לנו. זו הסיבה שאחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים הוא לוודא שהאבנים בטוחות".

"מצבות גדולות יכולות להוות סכנה מכמה סיבות, למשל אם יסודותיהן מתדרדרים. זה יכול לקרות אפילו בבתי הקברות המתוחזקים ביותר; אתם תמיד תראו אבנים נטויות", נמסר.

ב'ניו יורק פוסט' ציינו כי אין זו הפעם הראשונה בה עבודה בבית קברות גרם למוות. לפני כשנה בלונג איילנד שבניו יורק נמחץ קברן למוות, כאשר המצבה התגלגלה עליו בעת ששהה בתוך קבר לצורך חפירתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר