אחרי החשיפה

ב"כלכליסט" הגיבו לממצאי ועדת הבדיקה

בעקבות הפרסום הערב של מסקנות ועדת הבדיקה, על פיהן הטענות שהופיעו בתחקיר "כלכליסט" אינן נכונות, בעיתון הגיבו ואמרו כי יערכו "בדיקה מחודשת של הממצאים" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרשת 'פגסוס': בעקבות הפרסום הערב (שני) של מסקנות ועדת הבדיקה, על פיהן הטענות שהופיעו בתחקיר "כלכליסט" אינן נכונות, בעיתון הגיבו.

"ממצאי דו"ח הביניים של צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי מחייבים התייחסות רצינית ובדיקה מחודשת של הממצאים והטענות שפרסמנו ב"כלכליסט", וכך נעשה", מסרו מ"כלכליסט".

"מפאת הזמן הקצר בין מועד פרסום דו"ח הביניים אתמול הערב לבין שעת ירידת העיתון לדפוס, בדיקה כזו טרם נעשתה. לכשנסיים אותה, לא נהסס לתקן ככל שיידרש".

יחד עם זאת, הודגש כי "הקביעה בדו"ח הביניים שלא היתה הדבקה של טלפונים של רוב האנשים שהוזכרו ברשימה נשענת על בדיקות טכנולוגיות, ולא על חקירה של מח"ש את מפעילי הרוגלות. על פניו, נראה כי הצוות הסתמך במסקנותיו על חומרים שהועברו אליו מהמשטרה ומחברת NSO".

כזכור, על פי מסקנות ועדת הבדיקה, אין כל אינדיקציה לכך שהמשטרה הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת, כמו כן, נקבע כי רק לגבי שניים מתוך רשימת השמות בתחקיר "כלכליסט" אכן בוצע ניסיון הדבקה, ורק לגבי אחד מהשניים לגביהם ניתן הצו - ההדבקה הצליחה.

בעקבות פרסום הממצאים, מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, שהואשם במסגרת התחקיר, הגיב ל-12 ואמר כי "מי שצריך - ישלם על זה", והוסיף כי "מי שיודע את האמת לא מופתע", כמו כן, לא הכחיש כי יגיש תביעת דיבה נגד העיתון.

בכיר אחר במשטרה הגיב ב"מהדורה המרכזית" ותקף: "מפרסמי התחקיר צריכים לעשות חשבון נפש נוקב. אחרי שבמשך כמה שבועות דרשו כולם מהמשטרה תשובות - הגיעה העת שהעיתונאים שפירסמו את התחקיר יתנו תשובות והסברים לפגיעה הקשה שגרמו לאמון הציבור במשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר