"לימדה אותו גרמנית"

מפתיע: הדירה שקנה פוטין למורתו - בתל אביב

נשיא רוסיה עסוק עכשיו במלחמה באוקראינה, אבל בעבר רכש דירת חדר וחצי ברחוב פינסקר המרכזי בתל אביב, למורה שאהב. היום הדירה שייכת לשגרירות רוסיה בישראל (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
פינסקר 17 תל אביב (צילום: גוגל מפות)

יחסי רוסיה-ישראל יכולים להתדרדר במהירות, אם אכן נשיא הפדרציה ולדימיר פוטין ימשיך בתוכנית הכיבוש שלו ובירושלים יחליטו לתמוך בקייב בצורה ברורה, אבל עד אז, הנה קשר בין נשיא רוסיה לארצנו שכנראה לא ידעתם עליו: ולדימיר פוטין רכש דירה בת חדר וחצי ברחוב פינסקר בלב תל אביב.

הסיפור, כפי שהובא ב'חדשות 12', הוא כזה: מינה יודיצקיה ברלינר הייתה מורה, שלימדה גרמנית את ולדימיר פוטין בנערותו בתיכון בסנט פטרסבורג. ב-1973 עלתה ברלינר לארץ ונהגה לעקוב אחר תלמידה לשעבר, שהפך לימים לאחד האנשים החזקים והחשובים בעולם.

לפני אחד מביקוריו של פוטין בישראל בשנת 2005 ניגשה ברלינר לשגרירות הרוסית וביקשה להעביר מסר לנשיא הרוסי. בתגובה היא הוזמנה לאירוע שהתקיים בנוכחות הנשיא, שמיד זיהה את מורתו האהובה. לימים הפתיע אותה פוטין, כשדיפלומט רוסי הגיע לדירתה ובישר לה ש"הנשיא פוטין החליט לקנות לה דירה".

לפני כארבע שנים נפטרה ברלינר בגיל 96, וכיום הדירה שוממת אך שייכת לשגרירות רוסיה בישראל. בפינת החנייה של הבניין ניצב גם היום רכב שרד, בעל תווית רישוי זרות מה שמאשש את המידע שאכן חונה בחניה נציג של השגרירות הרוסית.

ראש ועד הבית של בניין המגורים פינסקר 17 בלב תל אביב אמר: "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רכש כאן בבניין דירה למורה האהובה שלו. כשהיא עוד הייתה עוד בין החיים, הרוסים היו מזמינים אותה לאירועים רשמיים, כמו כשפוטין היה מבקר בישראל ולאירועי יום השנה למהפכה הקומוניסטית".

הוא הוסיף: "קונסול של השגרירות שגר לא רחוק מכאן חונה בחניה של הדירה, הדירה עצמה עומדת ריקה. אולי פוטין יבקש בחזרה את ועד הבית, שמעתי שיש לו בעיות כלכליות. כמובן שאני צוחק, השגרירות שילמה את ועד הבית שנה קדימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר