הפסידו 130 מיליארד

האוליגרכים הרוסים נגד פוטין ובעד הפסקת הלחימה: "אנחנו אחים"

האוליגרכים הרוסיים שהוטלו עליהם סנקציות כבדות, בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, נפגעו עמוקות מהמהלך, כאשר ההערכה היא שהפסידו 130 מיליארד דולר, חלקם קוראים להפסקת הלחימה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פוטין עם האוליגרכים היהודים ואולג טינקוב (צילום: שאטרסטוק)

היום השישי לפלישה הרוסית לאוקראינה: חלק מהאוליגרכים הרוסיים - שהוטלו עליהם סנקציות בעקבות הפלישה, החלו להתמרד נגד פוטין, ככל הנראה בשל ההפסדים הכספיים הכבדים.

האיחוד האירופי וארה"ב, החליטו כחלק מהלחימה שלהם נגד רוסיה, להטיל סנקציות כלכליות גם נגד האוליגרכים המקורבים לנשיא רוסיה פוטין.

על פי דיווחים בכלי התקשורת העולמיים, האוליגרכים כבר הפסידו עד כה קרוב ל-130 מיליארד דולר בעקבות הסנקציות האירופאיות.

האוליגרך הרוסי-יהודי מיכאל פרידמן (מחזיק גם בדרכון ישראלי. י"נ), כבר יצא נגד הלחימה הרוסית וכתב לעובדיו: "אני לא רואה פתרון למצב המסובך, אך אני שואף לראות את שפיכות הדמים הזו מסתיימת כמה שיותר מהר".

עוד הוסיף וכתב פרידמן: "אני רואה בעימות הזה טרגדיה אישית עבורי, מכיוון שאני נולדתי וגדלתי בלביב שבאוקראינה, ושם גם גרים הוריי, אך אני חצוי - כי את רוב חיי וכן את עסקיי עשיתי ברוסיה. חייבים לסיים את המשבר בין העמים שחיים כמו אחים כבר מאות שנים".

האוליגרך אולג טינקוב, תקף אף הוא בעדינות את נשיא רוסיה וכתב בחשבונותיו ברשתות החברתיות: "אזרחים חפים מפשע מתים כל יום באוקראינה, זה לא מתקבל על הדעת, בכסף שנשרף במלחמה צריך להשתמש עבור, תרופות, מחקרים רפואיים ומיגור מחלת הסרטן".

גם האוליגרך אולג דריפסקה, הודיע כי הוא נגד המלחמה, בעיתון הבריטי הוא כתב: "חייבים להתחיל במשא ומתן כמה שיותר מהר ולסיים את שפיכות הדמים", עוד הוא הוסיף: "מה המדיניות הכלכלית, מי הולך לשלם על החגיגה הזו", כאשר בכך הוא אולי חשף שהנושא הכלכלי מעסיק אותו מאוד.

כפי שכבר דווח אתמול, גם האוליגרך הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ, דיווח כי קיבל פניה לתווך בין שתי המדינות היריבות, ולפי דבריו, הוא משקיע בכך את מיטב זמנו - בניסיון התיווך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר