"יכל לנסוע ברביעי"

כשגפני וליצמן תקפו את בנט על חילול השבת; צפו

חברי הכנסת גפני וליצמן, ביקרו היום לראשונה את ראש הממשלה בנט, על נסיעתו בעיצומה של השבת לפגישה עם פוטין; "תפסיקו להחליט מה זה פיקוח נפש" • תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גפני וליצמן בועדת הבריאות (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך דיון שנערך היום (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת, בנוגע להצעת חוק איחוד מוקדי החירום בישראל של יו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן ויו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, תקף גפני את ראש הממשלה נפתלי בנט על נסיעתו בשבת לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ח"כ ליצמן שהשתתף אף הוא בדיון שמע שאחת העובדות סיפרה שהיא עשתה עבודה בשבת, והגיב: "לא! לא! לא! לא רוצה לשמוע! אם זה היה בשבת לא צריך להמשיך". לאחר מכן העובדת הסבירה, שהעבודה נעשתה לפני שבת.

גפני שישב ליד ליצמן, התערב ואמר: "היא כמו בנט, הוא גם היה יכול לנסוע ביום רביעי ובחר לנסוע בשבת".

לאחר מכן, אחד הדוברים אמר, שהיה מותר לאותה עובדת לעשות את העבודה בשבת, "זה פיקוח נפש, הרב שלי התיר לי". גפני הגיב: "תעשו לי טובה, תפסיקו להחליט מה פיקוח נפש". וליצמן הגיב: "אה, אתה הרב של בנט?!".

מאוחר יותר עלה ליצמן לנאום במליאת הכנסת ואמר: "לא ייצא כלום מהנסיעה של בנט לפוטין ברוסיה כי הוא נסע בשבת, חוצפה גדולה שהוא נסע בשבת. אין לממשלה הזו סייעתא דשמיא".

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, המריא בבוקר שבת קודש לרוסיה והוא נועד עם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. השניים דנו במלחמה באוקראינה והאפשרות להגיע להספקת אש.

אל ראש הממשלה הצטרפו השר זאב אלקין, ראש המל"ל איל חולתא והיועצת המדינית של רה"מ, שמרית מאיר.

מיד עם צאת השבת הודיע דובר הקרמלין על קיום פגישת בנט ופוטין ודקות לאחר מכן אישרה לשכת ראש הממשלה את דבר הפגישה. בהודעת רה"מ נאמר: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד כעת בקרמלין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מזה כשעתיים וחצי. רה"מ המריא היום בשעות הבוקר המוקדמות למוסקבה, לאחר השיחה שהתקיימה בין המנהיגים ביום ד׳ האחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר