למה תמיד קר לכם ברגליים? הנה 5 סיבות אפשריות

סובלים באופן תדיר מתחושה שהרגליים שלכם קופאות? יתכן שאתם לא לבושים מספיק חם. אבל אם גם האופציה הזאת ירדה מהשולחן, הנה חמישה גורמים שיכולים להיות לכך (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כפות הרגליים נוטות לחוש קור בעוצמה גבוהה; זו תופעה שפוקדת את כולנו מעת לעת. בימים קרים יותר, הגוף מגיב לירידת הטמפרטורה על ידי כיווץ כלי הדם בגפיים. זה שומר על זרימת דם חמה ככל האפשר בראש ובגו, כך שהאיברים החיוניים יוכלו להמשיך לעבוד כראוי. החיסרון הוא: בהונות קפואות.

למרבה המזל, יש הרבה דרכים לחמם את כפות הרגליים בחורף: על ידי הצטיידות בזוג גרביים עבה יותר, הנחת בקבוק מים חמים בקצה המיטה או פעילות גופנית - כל אלו אמורים לגרש את התחושה המטרידה הזו, אבל מה קורה כשמאום לא עוזר והיא לא חולפת? במקרה כזה, יתכן שאתם סובלים מאחת מהבעיות הרפואיות הבאות:

מחזור דם לקוי

כפות הרגליים של חלק מהאנשים מרגישות קרות כל הזמן בגלל זרימת דם גרועה. לעתים יכול להיווצר קושי בשאיבת דם מהרגליים והעברתו אליהן, ביעילות, מכיוון שהן רחוקות מהלב. אם יש לכם זרימת דם לא תקינה בכפות הרגליים, הן לא יקבלו מספיק חום מהדם שלכם ולכן לא יוכלו לשמור על טמפרטורה נאותה.

לפעמים זרימת דם לקויה קשורה לאורח חיים לא בריא - ישיבה ארוכה מדי ליד השולחן או עישון (וגם הריון) - אלו עשויים להיות האשמים. עם זאת, התופעה יכולה לנבוע מבעיה בריאותית בסיסית, כגון מחלת עורקים היקפית (הצטברות של שומן בעורקים).

אנמיה

אם אתם אנמיים ויש לכם מעט מדי תאי דם אדומים שיספקו לגוף שלכם מספיק חמצן וחום, כפות הרגליים שלכם ואזורים אחרים עלולים לחוש צינה מתמשכת. תסמינים מרכזיים אחרים למחלה זו כוללים חוסר אנרגיה, קוצר נשימה ועור חיוור.

צורה נפוצה של הלקות היא אנמיה מחוסר ברזל, מה שאומר שלגוף שלכם אין מספיק ברזל כדי ליצור כמות נאותה של תאי דם אדומים, כדי להיות בריאים. זה יכול לנבוע מתזונה לקויה או הריון, למשל. כפי שמסביר ה-NHS, נטילת טבליות ברזל ואכילת יותר עלים ירוקים, בשר וכו' יכולות לתקן את הבעיה.

תת פעילות בלוטת התריס

רגליים קרות באופן תמידי קשורות גם להיפותירואידיזם. זה אומר שבלוטת התריס שלכם לא מייצרת מספיק הורמונים חיוניים. כתוצאה מכך, גופכם נאבק להפוך מזון לאנרגיה ותפקודיו מואטים. יתכן שהוא לא יוכל לשאוב דם ביעילות או לשמור על טמפרטורה תקינה וכתוצאה מכך הגפיים שלכם סובלות, במיוחד הרגליים. אולי תגלו גם בנוסף שאתם לא יכולים לסבול בכלל מזג אוויר קריר.

ניתן לטפל בהיפותירואידיזם באמצעות טבליות הורמונים.

מחלת רנו

אנשים עם מחלת רנו מתקשים להתמודד עם מזג אוויר קר ולעיתים קרובות יש להם רגליים קרות, פיזית. הסיבה לכך היא שכלי הדם הקטנים בגפיים שלהם רגישים יתר על המידה לצניחות הטמפרטורה והם מתעוותים ומתכווצים בצורה מוגזמת ומכאיבה.

בנות ונשים צעירות נוטות יותר להיות מושפעות ממחלה זו. מקרים חמורים עלולים להוביל לכיב ולהצביע על בעיה בריאותית בסיסית, כגון מחלה אוטואימונית.

סוכרת

אם הגוף שלכם מתקשה לווסת את רמות הסוכר בדם עקב סוכרת, מחזור הדם ומערכת העצבים שלכם עלולים להיפגע. כפות הרגליים שלכם עלולות להיות צוננות כל הזמן בגלל זרימת דם לא תקינה. לחלופין, נזק עצבי בגפיים התחתונות עלול לגרום לכם לחשוב שכפות הרגליים שלכם קרות, כשהן באמת חמות. יתכן גם שלא תבחינו בבעיות בכף הרגל, כגון פציעות, מהר מספיק.

לסיכום: מכיוון שישנן עילות אפשריות רבות לכך שהרגליים שלכם תמיד קרות, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. כהתחלה, קבעו פגישה עם רופא המשפחה שלכם ולכו אליה. אל תקבלו "רגליים קרות". יתכן שתוספי תזונה יפתרו לכם את הבעיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר