שבועיים למלחמה באוקראינה

חשש ממתקפה כימית לכיבוש קייב, "פוטין עומד להתאכזר"

בית חולים ליולדות הופגז במריופול • במערב חוששים: פוטין יחליט להשתמש בנשק כימי בכדי לכבוש את הבירה קייב • מזכיר המדינה של ארה"ב: "אם פוטין יישאר בשטח הוא יסבול" • עדכונים (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההפגזות על בית היולדות, היום (צילום: צבא אוקראינה)

המלחמה באוקראינה נמשכת כל העת, על אף שמתחילות להישמע בעולם הצעות גישור בין הצדדים, ובה בעת - לחץ המערב על הכלכלה הרוסית לא נפסק.

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, נשא הערב (רביעי) הצהרה משותפת עם שרת החוץ של בריטניה, ליז טראס, בה התייחס לדברי האוקראינים, הנואשים לסיוע צבאי מצד מעצמות המערב, וכן לניסיונות הגישור, להם שותף גם ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט:

"שליחת חיילים, טייסים או כל אמריקני אחר מטעם הצבא לאדמת אוקראינה, על בסיס מלא או מוגבל, תוביל כמעט בוודאות לסכסוך ישיר בין ארה"ב ושאר מדינות נאט"ו לבין רוסיה. בהצעה הפולנית יש מספר מורכבויות. אנחנו ממשיכים להתייעץ כל העת עם פולין ועם החברות האחרות בנאט"ו על היוזמה ועל האתגרים הלוגיסטיים שהיא מציגה".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בהצהרה (צילום: מחלקת המדינה של ארה"ב)

לאחר מכן עבר בלינקן להשתלח בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "יש לו (לפוטין; צ"ב) תוכנית להתאכזר באוקראינה, אבל מה המטרה בסוף? אם מטרתו היא לכפות משטר בובות אני חושב שניתן לראות די בבירור שהעם האוקראיני לעולם לא יקבל את זה. אם פוטין יחליט לשלוט באוקראינה באמצעות כוחות צבאיים זה יהיה בלאגן ארוך, עקוב מדם וממושך שדרכו רוסיה תמשיך לסבול קשות".

מזכיר המדינה אמר כי לא משנה איך המלחמה תמשיך ותתקדם, רוסיה תפסיד: "משוכנע לחלוטין שפוטין יכשל ורוסיה תספוג תבוסה אסטרטגית, לא משנה אילו הישגים טקטיים לטווח קצר היא עשויה להשיג באוקראינה. אתה יכול לקחת עיר, אבל אתה לא יכול לקחת את לב אנשיה. כבר ראינו שרוסיה כשלה במטרותיה העיקריות, וכעת אנחנו עוקבים האם הנשיא פוטין יחליט סוף סוף לעצור את ההפסדים והאבדות שגרם לעצמו ולעם הרוסי".

שרת החוץ של בריטניה התייחסה לאירוע המרכזי היום בלחימה, במסגרתו הפציצה רוסיה בית חולים לילדים במריופול, וכינתה את התקיפה כ"מתועבת לחלוטין, פזיזה ומחרידה": "הדרך הטובה ביותר לעזור להגן על השמיים היא באמצעות נשק נגד מטוסים, דבר שבריטניה מספקת לאוקראינה".

גורמים במערב מסרו הערב הודעה מדאיגה לפיה ייתכן שפוטין יחליט להשתמש כדי לכבוש את קייב. פקיד בכיר אמר לרשת 'סקיי' הבריטית כי "יש לנו סיבה טובה להיות מודאגים לגבי שימוש אפשרי בנשק לא קונבנציונלי. הסיבה שזה לא קרה עד עכשיו היא בעיות לוגיסטיות שמערים צבא אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר