תומך נלהב בישראל

בריטניה: סנקציות יוטלו על האוליגרך היהודי

על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, בריטניה הודיעה היום כי תטיל סנקציות על האוליגרך הרוסי-ישראלי, רומן אברמוביץ' • אברמוביץ' מחזיק בקבוצת כדורגל גדולה בבריטניה (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אברמוביץ' (צילום: שאטרסטוק)

על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, בריטניה הודיעה היום (חמישי) כי תטיל סנקציות על האוליגרך הרוסי-ישראלי, רומן אברמוביץ'.

אברומוביץ' הוא תומך ישראל נלהב ובבריטניה הוא מוכר מאז 2003 אז קנה את קבוצת הכדורגל צ'לסי, מאז הוא נמצא במערכת יחסית מתמשכת מול הרשויות המקומיות שראתה עליות ומורדות, הוא מהאוליגרכים הבודדים שנשארו לאחר עליית פוטין לשלטון.

את מרבית הונו עשה מקניית חברות תעשייתיות שהופרטו לאחר נפילת הקומניזם בברית המועצות, בין החברות שקנה נמצאים חברות נפט ואלומיניום.

ב-2018 הוא עלה להתגורר בישראל לאחר שבבריטניה סירבו לחדש את אשרת השהייה שלו, על פי דיווחים מסויימים זאת בעקבות וכנקמה על הרעלת המרגל הרוסי, סרגיי סקריפאל.

הונו נעמד במעל לחמישה-עשר מיליארד דולר ומיד עם עלייתו לישראל הפך לאיש העשיר בארץ, עם תחילת המלחמה באוקראינה אברומוביץ' חזה את העתיד לקרות והודיע כי ימכור את קבוצת הכדורגל צ'לסי.

כאמור, כעת בריטניה מודיעה על הגבלות רשמיות, אברומוביץ' יצורף לרשימת האוליגרכים עליהם הוטלו סנקציות בתחילת המלחמה. הסנקציות מהוות דרך של מדינות העולם 'להילחם' כנגד הרוסים והם גורמים לבידודה הכלכלי של רוסיה, מכה קשה שהיא תתקשה לקום ממנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר