הפלישה לאוקראינה

מתנגד המשטר: "פוטין יהרוס את העולם"

הפוליטיקאי הרוסי, ליאוניד וולקוב, שהיה ראש מטה קמפיין הבחירות של אלכסיי נבלני, מתנגדו של פוטין, אמר בראיון לרשת 'סקיי ניוז' כי פוטין מסוגל להשתמש בנשק גרעיני (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הפוליטיקאי הרוסי, ליאוניד וולקוב, מי שהיה ראש מטה קמפיין הבחירות של אלכסיי נבלני לבחירות לנשיאות רוסיה בשנת 2018, התראיין לרשת 'סקיי ניוז' הבריטית ותקף חריפות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ש"גרם לאלימות נוראית באוקראינה" ואמר כי הוא מסוגל לעשות שימוש בנשק גרעיני ולהרוס את העולם.

וולקוב אמר כי "עכשיו ברור מאוד שהעולם צריך לשלם מחיר גבוה על מנת לעצור את המלחמה הזו. אבל את המחיר הזה צריך כבר לשלם כי אחרת פוטין פשוט יהרוס את העולם". בראיון הוא נשאל האם לדעתו פוטין מתכוון להשתמש בנשק גרעיני והשיב: "הוא משוגע מספיק, אנו יכולים לצפות לצערנו לגרוע מכל".

וולקוב התנער כרוסי ממהלכיו של פוטין ואמר: "המלחמה כואבת מאוד. אני רוצה לבכות, פוטין הוא נשיא רוסיה, זו המלחמה של פוטין, לא המלחמה שלי. אני מבקש מבני ארצי לבכות יחד איתי. זו לא המלחמה שלנו, לא בשמנו. הוא עושה את זה בשמו בלבד".

בעולם חוששים כי כאשר יידחק אל הקיר יעשה פוטין שימוש בנשק גרעיני. ראש ה-CIA הזהיר בשבוע שעבר כי ישנו חשש כזה. בנאום שנשא בדיון בוועידת המודיעין בקונגרס האמריקאי, אמר וויליאם ברנס, ראש ה-CIA, אמר כי "הדרג הצבאי הרוסי שוקל שימוש בנשק גרעיני קטן יותר. שיטת הלחימה הרוסית היא כזו שלפיה אתה מסלים את המלחמה, רק בשביל ההסלמה. לכן אני מאמין שהסיכון עולה, על פי גישה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר