"מתן לגיטימציה" • צפו

שר המשפטים דרש הקלות למשתמשי הקנאביס, אורי מקלב תקף

בדיון שנערך היום בוועדת החוקה, הוצג כמה אחוז מעשני קנאביס יש בציבור החרדי, ושר המשפטים סער, דרש לתת הקלות למעשנים • חבר הכנסת מקלב תקף אותו • צפו (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אורי מקלב בדיון (צילום: ערוץ כנסת)

בדיון שנערך היום (שני) בוועדת החוקה של הכנסת, טען יו"ר מפלגת עלה ירוק, כי רבע ממצביעי יהדות התורה צורכים קנאביס ולאחר שח"כ אורי מקלב - תיקן אותו, הוא חזר בו וטען, כי רק עשרה אחוזים צורכים סמים.

שר המשפטים גדעון סער, הגיע הבוקר במיוחד אל ועדת החוקה, בכדי לאשר הקלות בקנסות הניתנים למשתמשי סמים בהם הקנאביס באופן שאינו רפואי ובניגוד לחוק.

שר המשפטים סער ניסה להסביר לחברי הכנסת, כי אין בתקנות אילו הקלות למשתמשים כי אם הורדת הסף הפלילי והנמכת הקנסות הניתנים, חבר הכנסת אורי מקלב תקף בחריפות את הדברים, ואמר כי "לא אפשרי לאפשר הקלות מעין אילו היות ודבר זה יתפרש אצל הציבור במתן לגיטימציה צרכני הסמים, אי אפשר להסביר מדוע נער כבן שש עשרה אסור לו ובוגר כבן עשרים וחמש מותר לו, פה בוועדות המקבילות אנחנו מטילים הגבלות על עישון סיגריות כמו איסור פרסום וכדומה וכאן על דבר שהוא חמור יותר מקלים".

שר המשפטים לא ויתר ועקץ: "מדוע שעבר המתווה של ארדן לא התנגדתם, אם היה חשוב לקואליציה שלכם הייתם מונעים את זאת כבר לפני כמה שנים. צריך לחשוב טוב אם רוצים להפעיל את המשפט הפלילי על הדבר הזה, אנחנו מסתכלים על הדבר כזה בצורה שונה, זו חירותו של הפרט", אמר סער. מקלב הגיב לסער ועקץ את ארדן, על המתווה שהציג לפני מספר שנים, 'לכן שלחתנו אותו לאו"ם בגלל התקנה הזו'.

לאחר מכן, קיבל את רשות הדיבור מר חץ דוד יו"ר עלה ירוק וטען כי רבע מאזרחי ישראל צורכים סמים, והסביר, כי רבע ממצביעי יהדות התורה, הם צרכני קנאביס, מקלב הגיב מיד ואמר לו, כי אם הוא רוצה שיתייחסו ברצינות לכל דבריו, הרי שהוא צריך לחזור בו מצריכת הסמים בציבור החרדי היות ובציבור החרדי אין צריכת סמים כזו, 'אכן, אני מבקש לחזור בי בציבור החרדי אין כך אצל החרדים זה רק עשרה אחוזים אצל הערבים זה ארבעים וחמישה אחוזים'.

יצוין, כי בדיון התעקש ח"כ מקלב כי יש להקל את הבירוקרטיה סביב מתן הקנאביס הרפואי, 'עדיין לא ראיתי שהבירוקרטיה סביב מענק הקנאביס לצרכנים הרפואיים נגמרה שאתם מביאים פה הקלות על צרכנים פרטיים אשר משתמשים באופן לא חוקי, תסיימו קודם להסדיר את המשתמשים החוקיים לפני שאתם עוברים לעבריינים', אמר מקלב בדיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר