חלום פוטין נגוז?

בריטניה: "צבא רוסיה נבלם כמעט לחלוטין"

משרד ההגנה בלונדון דיווח, ע"פ המידע המודיעיני שברשותו, כי "רוסיה לא עשתה כמעט שום התקדמות ביבשה, באוויר ובים" • במקביל: תיאטרון במריופול, ששימש מקום מחסה, הופצץ (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בניין מופצץ בקייב (צילום: עמוד הטוויטר של סגן ראש ממשלת אוקראינה)

מלחמת רוסיה-אוקראינה, היום ה-22: מתגברים הדיווחים על התקדמות משמעותית בדרך להפסקת אש בשני הצדדים, אבל במקביל באוקראינה ערים ממשיכות להיות מופגזות. למרות זאת, ע"פ ההערכה היומית של המודיעין הבריטי, "הפלישה הרוסית נעצרה בכל החזיתות", מה שמראה על בעיה בתכנון הלחימה של פוטין, שמבחינתו התארכה יותר מהצפוי.

"בימים האחרונים הרוסים התקדמו באופן מזערי במערכה היבשתית, האווירית והימית, תוך שהם ממשיכים לסבול מאבידות כבדות. ההתנגדות האוקראינית נותרה איתנה ומתואמת היטב. הרוב המכריע של שטח אוקראינה, כולל כל הערים המרכזיות, נותר בידיים אוקראיניות", נכתב הבוקר (חמישי).

בתוך כך, צבא רוסיה ממשיך במתקפות חריפות נגד אזרחים, אחרי הפצצת בית החולים ובית היולדות ומקומות אזרחיים אחרים. הלילה דווח באוקראינה כי רוסיה תקפה תיאטרון במריופול, ששימש מקום מחסה עבור האזרחים.

נשיא אוקראינה, וולדומיר זלנסקי, אמר כי "מאות אנשים תפסו שם מחסה. הבניין נהרס ומספר הקורבנות עדיין לא ידוע". בסיום דבריו תהה זלנסקי, כשאת פנייתו כיוון לאזרחי רוסיה: "במה שונה המצור על מריופול מהמצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה?".

בנוסף, בעיר צ'רניהב, שבצפון אוקראינה, נהרגו ע"פ הדיווחים 13 אנשים שהמתינו בתור ללחם בהפגזה רוסית.

סגן שר החוץ הפולני, מרסין פזידאץ', אמר ל-BBC כי "הפצצת התיאטרון במריופול היא סימן נוסף לכך שכוחות פוטין נוקטים בטקטיקות אכזריות יותר. אני מסכים עם ביידן כי פוטין הוא פושע מלחמה".

כזכור, אמש, לאחר הצהרה שמסר לתקשורת, אמר נשיא ארצות הברית לכתבים בבית הלבן כי "נשיא רוסיה הוא פושע מלחמה". בתגובה, הקרמלין תייג את דברי ביידן כ"רטוריקה בלתי מקובלת ובלתי נסלחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר