לאחר התפילה

הגר"י זילברשטיין ספד לגיסו: "לקב"ה יש הרבה נחת"

מאות בני אדם התפללו הבוקר בבית המדרש ברמת אלחנן וזכו לברכתו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב השכונה, וגיסו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, שאף ספד לו בקצרה; צפו (חרדי)

(צילום: כיכר השבת)

מאות בני אדם שלנו את הלילה בבני ברק התפללו הבוקר (ראשון) בבית המדרש ברמת אלחנן וזכו לברכתו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב השכונה, חבר מועצת גדולי התורה וגיסו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל.

לאחר התפילה, עלה הגר"י זילברשטיין ונשא דברים: "באתי לברך את כל האורחים שבאו פה לחלוק כבוד לתורה. אה! לקב"ה יש הרבה נחת! איזה נחת יש לו! 'נקבצו ובאו לך'".

הגר"י המשיך וסיפר: "שאלתי פעם את ר' חיים, יש שאלות שנשואות בידי גדול הדור ממש: בא אליי אדם ואומר לי שאני רוצה כסף לבעלי הקרקעות ששובתות בעיר. אמרתי לו 'ודאי שתקבל'. הוא אמר לי: 'אני אגיד לך מה השאלה. אני מחלל שבת. אבל החלטתי משום מה שכדאי לי להשבית את השדה הזה לשנת השמיטה. אני רוצה כסף'. רציתי לקחת מקל ולהכות אות על הראש. משוגע אחד. מחלל שבת בפרהסיא - מי מכיר אותך בכלל?

"אבל החלטתי בכל זאת לגשת לשר התורה, כי יש דברים שמסורים רק לו. רוצים לשמוע את התשובה? 'תגיד לו שניתן לו!', ניתן לו? מפורש הוא אומר שהוא מחלל שבת! אז אמר לי גיסי: 'הוא אומר, אבל כשהוא יעשה מצווה זה יהיה משהו אחר לגמרי. דע לך אפילו מצווה שלא לשמה, ובפרט על מצוות השמיטה שכתוב 'וציוויתי את ברכתי'. תגיד לו שיקבל!', זו הוראה שמסורה רק לגדולי הדור".

הרב זילברשטיין המשיך ואמר: "באתם לחלוק כבוד לתורה, והקב"ה יתן לכם משאלות לבכם לטובה".

"עוד שאלה שאלתי אותו, לא ידעתי תשובה על זה", המשיך הגר"י, "היום הייתה ברכת כהנים, איזו ברכת כהנים בירכתם אותנו. שאלתי אותו: 'רבי, אני יכול לשמוע ברכת כהנים אצל שני כהנים ואצל ציבור גדול, יותר מעשרה. האם יש עניין?', הוא שולף לי מיד דברים כמו גמרות וראשונים שלא הגעתי אליהם בכלל: 'ודאי שכן! הקב"ה אוהב את בני ישראל! ודאי שכן'".

"אבד פה בן אדם שיחידים, יחידי יחידים מגיעים לעקב שלו", הוסיף הרב ובירך את הנוכחים: "נתראה כולנו יחד בששון ובשמחה בביאת משיח צדקנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר