טור זועם

נוסבאום, מה הפריע לך לווית הענק? // דב פוברסקי

נראה שלכתב ערוץ 12, משה נוסבאום – חרה לו עצם קיום הלוויה, מדוע כאשר ערים נסגרות בשל ריצת מרתון , הוא לא שאל את שאלתו? קח לך נוסבאום זר קוצים - בלי אגרטל (טור)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
הרב דב פוברסקי (צילום: קובי ישעיהו)

אין ספק שהלוויית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל הייתה הגדולה בעולם מאז היבראו, כמיליון איש עטופי אבל ויגון על הלקח מהם אחד בדורו, שר התורה במלא מובן המילה והתואר – הציבור בקש להשתתף ולתת כבוד אחרון למי שהנהיגו במשך שנים רבות.

הרב היה חד בלשונו הרכה, עיניו הן עיניים שחודרות ללב ולנפש של העומד מולו, נוגעות ומדגדגות בנימים העדינים ביותר של מי שהוא הביט בו, עיניים שמשדרות אהבת ישראל עצומה, של שותף מלא לצרת הזולת בהשתוקקות עצומה לברכו ולגמול לו רק טוב.

התורה כולה, בבלי וירושלמי, כמו גם רמב"ם ושולחן ערוך, ראשונים ואחרונים היו מונחים אצלו ובידו כבקופסא שבידו של רוכל, כל כולו היה שקוע בלימודה ובהתמדה בה. הציבור המגוון הקרובים והרחוקים גם יחד – השתוקקו ללוות איש שכזה בדרכו האחרונה ולהיות חלק מאותו המון שבקש להביע את רגשותיו כלפי איש ענק שכזה.

המשטרה נערכה מבעוד מועד, למסע הלוויה שכזה, מרמת התכנון ועד לרמת הביצוע בשטח, היכן יעבור המסע, לאן יוסטו המלווים, כיצד תעבור המשפחה, ומי יורשה להיכנס לשטח הסטרילי שבבית העלמין הצפוף והפרוץ בגדרותיו.

משימה לא קלה, כאשר בתוך המון ממושמע שכזה ישנם כמה עשרות נערים שובבים שלא נשמעים להחיות ומסתכנים ומסכנים אחרים – והמשטרה עמדה במשימה בכבוד וכמעט ללא נפגעים.

כוחות ההצלה ובראשם איחוד הצלה, העמידו צי של אמבולנסים ומתנדבים שאצו לטפל בכל מי שחש לא טוב, הקימו חפ"ק עם מיטב אנשי המקצוע כפי שארגון מכובד יודע להקים.

כוחות ההצלה טיפלו בעשרות בני אדם מבוגרים וצעירים, שהתייבשו או נחבלו והיו זקוקים לטיפול רפואי.

הכוחות כולם עבדו בשיתוף פעולה מלא, בפירגון ועזרה הדדית, אדיבות וסובלנות למלווים ואף לאלה שבקשו לעבור ולהגיע למקומות שהיו סגורים בפניהם – וב"ה שהכול עבר בשלום.

אך לעומת זאת, לכתב ערוץ 12 העונה לשם משה נוסבאום – נראה שמשהו חרה לו בעצם קיום הלוויה, ובשידור הוא ביקש לשאול, האם זה ראוי לאפשר כזו הלוויה שבעצם קיומה היא גורמת להשבתת גוש דן, האם לא היה ראוי שמשטרת ישראל תגביל את כמות הבאים להשתתף בה.

את השאלה הוא הפנה למשטרת ישראל, שזו האחרונה ידעה לומר ולהזכיר לנוסבאום יקירנו, שחופש הפולחן הוא גם מעקרונות הדמוקרטיה.

שאלה זו לא נשאלה אף לא פעם אחת כאשר נסגרו ערים בשל הפגנות תועבה של חזירי הבר והשאלה גם לא נשאלה, כאשר ערים נסגרות בשל ריצת מרתון – שתושבים נהנים ממנה.

היא נשאלת רק כאשר ציבור של מיליון איש מבקשים להביע את הערכתם למפעלו של אדם, שהיה ירא ה' בתכלית, ומקיים את מצוותיו בהקפדה ולומד את תורתו בשקידה.

נו אין ברירה חייבים לאפשר גם את זאת – כי אחרת הדמוקרטיה שכה חשובה לנו ולמענה אנו חיים – תהיה בסכנה.

קח לך נוסבאום זר קוצים גם בלי אגרטל, תפוש אותם ביד חזק ושיהיה לך לבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר