אנטישמיות בקהילה

בפנימיית הישיבה החרדית: רוססו צלבי קרס

מבנה מגורים ב'עיר התורה', שמצוי בבעלות ישיבה מקומית, ספג וונדליזם אלים לצד סמלים אנטישמיים • המשטרה פתחה בחקירה, וב'שומרים' קראו למי שבידו מידע - לדווח (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רוססו צלבי קרס. ארכיון (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בלייקווד: צלבי קרס רוססו ונזק רב בוצע במבנה פנימייה של ישיבה חרדית מקומית, ביישוב השקט בדרך כלל.

לפי כלי תקשורת בניו ג'רזי, התקרית אירעה במבנה המאכלס דירות מגורים בסמוך לישיבה, בעיירה החרדית לייקווד - 'עיר התורה של ארצות הברית'. על פי דיווחים, המבנה עמד ריק באותן שעות, אבל הוא שייך לישיבה ומשמש כפנימייה.

עדי ראייה שהגיעו למקום, בדרך מס' 88 בעיירה, עדכנו כי צלבי הקרס רוססו בתוך המבנה אך גם על קירותיו החיצוניים. במקביל, נהרסו קירות גבס ונשברו לוחות שיש.

בארגון המתנדבים המקומי 'שומרים לייקווד' דיווחו כי הגיעו לזירה לאחר שהתקבלה שיחה במוקד הטלפוני של הארגון. מיד עם ההגעה למקום הוזמנו גם ניידות משטרה והחקירה בעיצומה. הארגון קרא למי שבידו מידע על המקרה, לדווח למוקד ה'שומרים' או למשטרה.

מוקד ה'שומרים' קורא לכל מי שנפל קורבן לפשע שנאה בלייקווד או שהיה עד לפשע שנאה בעיירה, לפנות מיד למשטרת לייקווד ולקו החם של ה'שומרים'.
ב'כיכר השבת' אנו מדווחים לעיתים רחוקות על אירועי אנטישמיות. מקורם בדרך כלל בשכנים נוכריים שמתנגדים להתרחבות החרדית באזור, שחצתה מזמן את גבולות לייקווד עצמה. כזכור, דיווחנו על הכשרה שעברו מתנדבי 'שומרים לייקווד', במסגרתה מדריך לוט"ר של צה"ל לימד את המתנדבים כיצד להגיב למקרי אנטישמיות ואלימות שונים בקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר