וכבוד עשו לו במותו

הקצין משתף: כך נערכנו להלווית הגר"ח קנייבסקי

ההודעה הראשונה על הסתלקות שר התורה; ההיערכות להלווית הענק והשיחות עם המשפחה; הטענות לחילול שבת והפקת הלקחים מאסון מירון • נצ"מ אלי לוי, דובר המשטרה, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

כשעה וחצי לפני כניסת השבת קיבלה המשטרה את ההודעה על התסלקותו לגנזי מרומים של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, מאז נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים עם אלפי שוטרים בכדי שמסע ההלוויה יסתיים בשלום.

דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, התארח באולפן 'כיכר השבת' ושיתף על מאחורי הקלעים של ההכנות למסע, ההחלקטות בזמן אמת, השיחות עם בני המשפחה והטענות לחלול שבת מיותר של דובורת המשטרה. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"זה המקום לשבח את הציבור. אני בכל הריאיונות שקיימתי - שיבחנו את הציבור. היה פה שיתוף פעולה אולי חסר תקדים מצד הציבור, החילוני, הדתי והחרדי. כולם הבינו שאנחנו לקראת אירוע שאין כדוגמתו מבחינת נפח משתתפים, מבחינת הדריכות המשטרתית לקראת קליטה של כ"כ הרבה אוטובוסים"

נערכתם לאפשרות של עימותים? שב"ה לא הגיעו

"כמובן. תראה, המשטרה נערכת תמיד לכל תרחיש. גם העובדה שבשלב מסוים אפשרנו לכמה עשרות, ולאחר מכן לכמה מאות בודדות, להיכנס פנימה לבית העלמין".

הייתה ביקורת - למה אפשרו להם להיכנס?

"אז אני אגיד לך: כי באותם רגעים בדיוק, אולי לגמרי במקרה, הייתי צמוד לקצין האג"מ (אגף מבצעים ושיטור) של מחוז תל אביב, שלומי שגיא, והוא זה שנתן את האישור. למה? כי אותם צעירים יידבקו על הגדרות ועל החומות, וברגע שהיה חשש לביטחונם ולבריאותם - קצין האג"מ של מחוז תל אביב יחד עם מפקד מחוז ת"א והמפכ"ל החליטו לשחרר מעט את הלחץ מהגדרות והחומות.

נצ"מ אלי לוי בריאיון לישי כהן

"הייתי שם, ראיתי את זה בעיניים, וטוב להכניס. שטח בית העלמין הוא גדול ויכול להכיל את אותם מאות האנשים שנכנסו פנימה כדי לשחרר את הלחץ וחלילה למנוע פגיעה בהם".

אתה מגיע למסקנה שהציבור החרדי הפיק לקחים מאסון מירון?

"חד משמעית. יש שיתוף פעולה מלא בין הציבור החרדי לבין משטרת ישראל. כולנו מבינים שמצד אחד צריך לאפשר - לכל ציבור אגב - שרוצה לקיים את החגים, ההילולות או במקרה הזה, שלא נדע, את הלוויה של גדול הרבנים ולהגיע ולכבד - ומצד שני צריך גם להישמע להנחיות".

"ופה אני חוזר למה ששאלת קודם: שאלת אם לא יצרנו דרמה - לא יצרנו דרמה. העברנו את ההנחיות, בכל השפות, ביידיש אפילו. ושוב אני אגיד - תודה לכלי התקשורת, שאתם נתתם לנו את הבמה להעביר את ההנחיות לציבור ובכך למנוע חלילה פגיעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר