במקביל לפיגוע

"חטפנו כאפה": אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד ריגשה מאות נשים

מאות נשים עלו אמש ליישוב חומש על מנת לקחת חלק בערב נשים שהתקיים במקום. עם היוודע בשורת הפיגוע בבני ברק הפך הערב מערב של שמחה, לערב תפילה לרפואה (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מחאה למן ישיבת חומש. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

מאות נשים עלו אמש (שלישי) ליישוב חומש על מנת לקחת חלק בערב נשים מושקע ומרגש במיוחד שהתקיים במקום. עם היוודע על הפיגוע בבני ברק, הערב אשר תוכנן להיות ערב של שמחה הפך לערב תפילה לרפואתם של פצועי הפיגוע ולעילוי נשמתם של הנרצחים.

את הערב פתח את הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש בדברי חיזוק. לאחר מכן ריגשה את הנוכחות אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה הי"ד שחיזקה את הנשים מרוחו של יהודה, בהמשך, צופיה שטאל, תושבת חומש כבר שנה, שיתפה את הנשים במציאות הבלתי נסבלת של החיים במקום.

אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה הי"ד ריגשה את הנשים במסר מיוחד: "אחרי הגירוש מגוש קטיף, הציבור שלנו עבר טלטלה, היו שהתייאשו, והקשר שלנו לארץ ישראל קצת התרופף", אמרה, "אולי חטפנו כאפה ברצח הזה. אולי הוא בא לטלטל כל אחד ואחת מאיתנו, לשאול איפה אנחנו מונחים פה מול המשימות האלה".

"לקום לעבודה זה חשוב אבל מה עם להביא את הגאולה?", הוסיפה, "גם לחזק את עם ישראל זו משימה חשובה, גם לבנות את ארץ ישראל, מעל כל זה צריך חיבור חזק לתורה. אבל שום משימה אי אפשר להזניח. ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

"ביהודה היה שילוב מופלא של הכל, גם חיבור נפשי בוער לארץ ישראל, גם אהבת ישראל גדולה לכל אחד, ומעל הכל דבקות בתורה, מסירות נפש על לימוד תורה במקום הזה, ואולי את זה צריך לאמץ. כל אחת כאן היא שגרירה של כל הדברים האלה! וכל אחת פועלת איפה שהיא יכולה.

הרבנית נעמי בן נתן, ואמה של האמנית רחלי בנדר, אמרה לנשים: "כל מי שהגיע לכאן, אוהבת את ארץ ישראל. כלל מי שנמצאת פה מבינה שכאן שורש הקדושה של העם שלנו, פה החיבור לקב"ה. עיני ה' אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה"

מישיבת חומש נמסר: "מאז הרצח של תלמיד ישיבת חומש, יהודה דימנטמן הי"ד, נמצאת חומש במרכזו של מאבק ציבורי להצלת הישיבה".

"התוכנית להריסת חומש יצאה לפועל מיד לאחר הרצח והיא כוללת כח מג"ב הנמצא תדיר בחומש, מחסומים שהוקמו בדרכי הגישה לחומש במטרה למוסס את התמיכה הציבורית בחומש ולבודד את הישיבה ותלמידיה. בכל יום מקשים את המדיניות כלפי הבחורים המגיעים במסירות ללמוד תורה במקום".

"אך מהצד השני, התמיכה האדירה של ציבור ענק אשר לא מפסיק לבוא ולבקר בחומש, מוכיחה, כי המקום ישאר, וימשיך לפעול. בכל יום מגיעים תומכים רבים לחומש, ובישיבה אנו נערכים לצעדת הענק אשר תתקיים בעזרת השם בחול המועד פסח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר