חשוב לדעת

בעולם השידוכים? 5 טיפים שכדאי לדעת לפני הפגישות

בשידוכים? מה צריך לזכור לפני שמתחילים את הפגישות ואלו דברים כדאי לעשות? • מספר טיפים מובחרים לבחור הצעיר שנכנס זה אתה בשערי עולם השידוכים (מתחתנים ב'כיכר')

ארי טננבוים | כיכר השבת |
תכתוב לעצמך - מה אני מצפה מבת הזוג שלי? (צילום: שאטרסטוק)

אינני מתיימר להיות יועץ לענייני בחירת בני זוג. אינני מתיימר לתת עצות ומענות לבחור הנמצא כעת בצומת החשוב ביותר בחייו, אני בסך הכל מביא עצות ורעיונות שכתבו ואמרו גדולים ממני, לתועלת הבחור שזה עתה נכנס לעולם השידוכים.

תקראו ותלמדו לעצמכם מה שאתם חשובים לנכון מהדברים הכתובים כדלהלן והעיקר שבעז"ה בקרוב תשברו צלחת ותקימו בנין עדי עד על יסודי התורה והמצווה.

אז.. החלטת להיכנס לעולם השידוכים. מאיפה מתחילים?

דברים שחשוב לחקוק:

בלי להלחיץ, נישואין זה מחויבות. מחויבות לשני, מחויבות לפרנס ומחויבות כלפי הבית. לא עוד לעשות מה שאתה רוצה. יש עוד מישהי בתמונה וצריך קודם כל להתחשב בה.

ברגע שאתה חוקק לעצמך שאתה נכנס למחויבות - זה יקל עליך את התהליך.

אדגיש, מחויבות איננה סבל. מחויבות איננה לחץ. רק עליך לדעת שברגע שאתה נכנס לעולם השידוכים – אתה מתחייב למשהו גדול.

נספח חשוב של מחויבות בשידוכים, הינו "להעניק". נישואין זה לחלוק עם השני. לא עוד כוס קפה אחד, אלא שניים בכל בוקר. ככל שתעניק יותר – תקבל בחזרה גם. בדוק ומנוסה.

ברגע שאתה מרגיש שיש לך (גם) את התכונות האלה ואתה נחוש ליישם אותם בנישואין - זה מקדם אותך בכמה צעדים לחתונה.

ועכשיו, בואו נתרכז בפגישות. איך ניגשים לפגישה?

רשימה

אומרים שחלום טוב מתחיל בלכתוב אותו. אותו דבר בבחירת בת זוג. רשום לעצמך מה אתה רוצה מבת הזוג שלך (זה עושה סדר בראש, גם לך וגם להוריך), רשום על מה אתה מוכן להתפשר (נניח, גובה, משקפיים וכדומה) ועל מה אתה בשום אופן לא תתפשר.

שאל את עצמך, אני רוצה בחורה עדינה או סוערת? חייכנית או יותר פעלתנית? כל מה שקשור למידות טובות וכן הלאה.

כשהרשימה מונחת לפניך אפשר לגשת לשלב הבא בקלות יותר.

עשה לך רב

קבע מישהו שאתו אתה מתייעץ. זה יכול להיות רב קרוב (כמאמר המשנה בפרקי אבות: "עשה לך רב") וזה יכול להיות חבר מבין עניין. העיקר שאותו אחד יבין לליבך, כזה שמכיר אותך ואת משפחתך באמת ויכול לייעץ מתוך הבנת התמונה כולה.

אל תחפש מה שאתה לא

הטיפ הזה חשוב במיוחד: תהיה אתה. בכל שלב ושלב במהלך חיפוש אחר החצי השני שלך. אל תחפש להיות "חסידי" מדי אם זה לא אתה, אל תחפש להיות "למדן" אם אתה לא באמת כזה. תהיה אתה וכך תקבל גם את מה שמגיע לך.

אם תשחק אותה מי שאתה לא זה עלול לבוא לרעתך בהמשך.

תפילות

אם כל הכבוד לכל העצות החשובות וטיפים הנפלאים (תודה על המחמאות) אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים. התפללו מעומק הלב שתזכו לשידוך הגון. כי בדבר חשוב שכזה תפילה מעומק הלב ובכוונה רבה – היא זו שבאמת מועילה להצלחה.

יהיה רצון שבקרוב תשברו צלחת ותקימו בית נאמן בישראל!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר