לקראת פסח

הרב הראשי במכתב: הימנעו מחמץ בביה"ח

הרב הראשי הגר״ד לאו פנה היום בקריאה לכלל הציבור הישראלי, בבקשה להימנע מהכנסת חמץ בבתי החולים לאור סערת החמץ והחלטת בג"צ שלא למנוע הכנסת חמץ (בארץ)

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו פנה היום (שלישי), בקריאה לכלל הציבור הישראלי, בבקשה להימנע מהכנסת חמץ בבתי החולים, בניגוד לעמדת בג"צ בנושא. “אני מבקש מכלל הציבור הישראלי להמנע מלהכניס חמץ לבתי החולים. בצעד זה נביא לידי ביטוי את ההכרה שאנו חיים במקום אחד במדינה יהודית ומתחשבים איש ברעהו”, כותב הרב הראשי.

נוסח המכתב המלא:

ערב חג הפסח הבעל”ט אני פונה בקריאה אל כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל.

מדינת ישראל הושתתה להיות מדינתו היחידה של העם היהודי. במציאות זו ישנם דברים שמאפיינים את ייחודיותו של העם, שבאים לידי ביטוי במספר רב של אופנים.

היהדות בישראל אינה אך ורק עולמו הפרטי של היחיד אלא נמצאת גם במרחב הציבורי.

בימים האחרונים עלתה לדיון שאלת הכנסת חמץ לבתי החולים, דבר שעד כה במשך שנים הקפידו על כך.

המגמה היתה לאפשר למי שעל פי ההלכה אינו יכול להמצא במקום שמסביבו נמצא חמץ. להיות בימי הפסח בבתי החולים אינו דבר שנתון לבחירתו של אדם, ועל כן נדרשת מידה רבה של התחשבות וסובלנות.

לצערי גורמים מסוימים בוחנים את השאלה הזאת במבט של ‘זכויות הפרט’ והעלימו עיניהם מנקודות נוספות שגם למי שמעונין לחיות על פי ההלכה היהודית ישנן זכויות, למדוד ערך מסוים מול ערך מסוים זו בעיקרה שאלה של השקפת עולם ולא רק של זכויות.

לצערי, היו שנצלו החלטה בעניין זה על מנת לנסות ולהבליט את העובדה שמדינת ישראל מתנתקת מיהדותה.

איני נכנס לדיון סביב שאלות אלו אולם אני פונה בבקשה של רצון טוב, אנא בואו נמצא את הדרך אשר ילכו בו ואת המעשה אשר נעשה ונשתדל להתחשב איש בזולתו וברעהו.

אתפלל שלא יזדקקו אנשים להמצא בבתי חולים, גם בימי הפסח, אך מי שימצא בבית חולים טוב יהיה שירגיש שהוא במדינה יהודית. אני מבקש מכלל הציבור הישראלי להמנע מלהכניס חמץ לבתי החולים. בצעד זה נביא לידי ביטוי את ההכרה שאנו חיים במקום אחד במדינה יהודית ומתחשבים איש ברעהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר