מריופול לקראת נפילה

מפעל הפלדה במצור; פוטין: "לא לתת אפילו לזבוב לצאת"

ברוסיה טוענים כי הצליחו לאחר שבועות של מצור לכבוש את העיר מריופול, למעט מפעל הפלדה בו לטענתם מתבצרים אלפי חיילים • פוטין: "לא לתת אפילו לזבוב לצאת" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

לאחר שבועות ארוכים של מצור על עיר הנמל מריופול, ולאחר שמנעה רוסיה אספקה לאוקראינים תושבי מריופול מזון, מים ותרופות - ברוסיה טוענים כי עיר הנמל נפלה לידיהם, זאת למעט מפעל הפלדה בעיר, ולפי שר ההגנה הרוסי שוויגו מתבצרים בו כ-2,000 חיילים.

נשיא רוסיה פוטין אמר לשר ההגנה שוויגו שידאג לכך ש"אפילו זבוב לא ייצא" מהמפעל הנצור. ברוסיה מתכוונים לה/שאיר את המפעל נצור, כשלטענתם הסתערות על המפעל בלי מצור תהיה "לא מעשית".

פוטין ושוויגו, היום (הקרמלין)

בכיר בצבא רוסיה מסר לכמה כלי תקשורת מערביים כי פוטין יורה על הפסקת המלחמה ברגע ש"נאט"ו תספיק להשתמש באוקראינה נגד רוסיה".

משרד ההגנה הבריטי טען הבוקר (חמישי) כי רוסיה מגבירה את המתקפות בין היתר בשל רצון להשיג תוצאות תוך שבועיים וחצי, עד ל-9 במאי, יום הניצחון על גרמניה הנאצית.

עוד על פי משרד ההגנה, רוסיה רוצה בתקופה המצומצמת הזו לנצל את הזמן בכדי לכבוש כמה שיותר שטחים באיזור מזרח אוקראינה, ובעיקר באיזור דרום-מזרח.

מוקדם יותר היום טענו בצבא אוקראינה כי בעיר חרסון שנכבשה על ידי הרוסים, הצבבא הרוסי מנסה לגייס בכפייה אזרחים אוקראינים בכדי "להילחם נגד עמם שלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר