בדיקה חשפה

החתן 'המתחזה' מלבנון נחת בישראל: "בדקתי, אני יהודי"

חודשים אחדים אחרי שחולל רעידת אדמה בעולם היהודי, עלי חאוויליה שהתחזה ליהודי הגיע לישראל, התמוגג מהנופים וסיפר כי בדיקה גנטית שערך, העלתה כי הוא אכן יהודי (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החתן 'המתחזה' (צילום: צילום מסך, באדיבות 'חדשות הערב' כאן11)

עלי חאווילה, השיעי המוסלמי מדרום לבנון שהתחזה ליהודי במה שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ועורר סערה בקהילה היהודית בברוקלין, ובמהירות בכל רחבי העולם היהודי, לאחר שנישא עם חרדית מקומית - הגיע בימים האחרונים לישראל.

"הרגשה מדהימה, אני בארץ ישראל, בנתניה, מול חוף הים התיכון, מה עוד אפשר לבקש?" התמוגג בשיחה עם 'כאן חדשות', שפורסמה אמש במהדורה המרכזית. כשנאמר לו שרבים חושדים בו כמרגל, השיב: "תשמע, הביטחון בשדה התעופה חקר אותי ביסודיות. אם יש משהו נגדי תביאו אותו. תיקחו אותי לכלא ותהרגו אותי".

במהלך הראיון טען כי הוא בדק לעומק את שורשיו, והתברר כי סבתו מדרום לבנון יהודייה. הוא גילה את זה לטענתו בעקבות בדיקת DNA שביצע. "סבתא רבא שלי הייתה יהודייה מחלב ובמאה ה-19 היא בברחה עם בחור מוסלמי והתחתנה איתו בלבנון", סיפר, "אז אני יהודי".

בהמשך הוסיף בתסכול ל'כאן חדשות': "האם הייתי צריך לסבול לפני שגיליתי את האמת?" הנערה החרדית שעמה התחתן בברוקלין לא חזרה אליו על אף זאת. אם טענותיו באשר ליהדותו נכונות - הוא יצטרך לתת לנערה גט אם השניים לא יסכימו לחזור זה לזה.

"הרבה אנשים אמרו, 'הוא לא יצליח להתמודד עם המצב ויברח ויגיד שלא רוצה קשר עם יהודים ויתבודד', אבל זה לא מה שקרה", אמר חאווילה. "אמרתי, אפעל כמו גבר ואקח אחריות על המעשים שלי וכעת אעשה את זה נכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר