ניצח בקרב • פרשנות

למרות ניצחון מקרון: היהודים והעולם צריכים לחשוש

ניצחונו של הנשיא הצרפתי מקרון על המועמדת הקיצונית מארין לה פן הביאה לאנחת רווחה בארצות הברית ובאיחוד האירופי - וגם בעולם היהודי ועדיין: יש לו סיבה לחשוש (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: האליזה)

אחרי שבועות בהם מנהיגי המערב כססו ציפורניים מחשש לעלייתה של אשת הימין הקיצוני מארין לה פן, אתמול באירופה ובארה"ב הרשו לעצמם סוף-סוף לנשום לרווחה. עמנואל מקרון, הפרו מערבי והמתון ניצח את הקיצונית.

ולאיחוד האירופי היה ממש לחשוש. אם מארין לה פן הייתה נבחרת, היא לא הייתה פורשת מהאיחוד האירופי כמו בריטניה, אך אולי גרוע מכך עבור האיחוד, הייתה פועלת להוריד את כוחו. זאת עוד לפני שדיברנו בכלל על שאמרה כי האיחוד האירופי "צריך להתקרב לפוטין".

ולא רק לה פן. מקרון העפיל כידוע למקום הראשון בשני סבבי הבחירות שהיו בשבועיים האחרונים. אך למקום השני כאמור הגיעה אשת הימין הקיצוני לה פן ולמקום השלישי איש השמאל הקיצוני מלנשון.

לה פן ומלנשון, שני קצוות של המפה הפוליטית שאולי הדבר המשותף היחידי לשניים היא המסוכנות שלהם למערב וכן, גם ליהודים.

נכון, במערכת הבחירות האחרונה לה פן הצליחה למצב את עצמה כפחות קיצונית - ועדיין, חלק מהתומכים בה בעיתיים משהו, חלקם ניאו נאצים.

לצד זאת גם מלנשון לא חוסך את שבטו מהיהודים, ותמיד מקפיד לומר אמירות על גבול האנטישמיות. כך למשל טען כי המועמד האנטישמי ג'רמי קורבין הפסיד את הבחירות בבריטניה בגלל ארגון הגג של יהודי צרפת. מה הקשר? לא ברור.

אז למה אני בעצם חופר פה על לה פן ולמנשון, הרי מערכת הבחירות הסתיימה? התשובה היא ברורה לי. פשוט לפקוח את העיניים ולהביט בנתונים.

בבחירות האחרונות אמנם מקרון ניצח את המועמדים הקיצוניים, אך לא ניצחון מוחץ כמו במערכת הבחירות הקודמת. לצד זאת, לה פן ומלנשון התחזקו מאוד.

מקרון בבחירות האלו נחלש בכשני מיליון קולות, ואילו לה פן התחזקה בכמעט 3 מיליון קולות - קרוב מאי פעם של מועמד ימין קיצוני לכניסה לארמון האליזה.

אז נכון, הסכנה המיידית חלפה, אבל המגמה ברורה - הקצוות במפה הפוליטית בצרפת הולכים ומתחזקים - וזה כבר דבר שצריך להדאיג אותנו כיהודים, ואת מנהיגי המערב והאיחוד האירופי שגם כך הולך ונחלש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר