בבית הנשיא

סגירת המעגל המרגשת של ״תאומת מנגלה״

מהניסויים של ד״ר מנגלה במחנה ההשמדה, הנס בתאי הגזים, החיבוק של הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ״לֹ בתום המלחמה שנחקק בזכרונה ועד פגישתה המרגשת היום עם נכדו (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרצוג וניצולת השואה (צילום: חיים צח, לע"מ)

אולגה גרוסמן שלמון (84), נולדה בצ’כוסלובקיה בשנת 1938. בשנת 1944 נלקחה יחד עם אחותה התאומה והוריהן אל מחנה בירקנאו, וממנו אל מחנה ההשמדה אושוויץ, שם הן היו חלק מהקבוצה שנקראה לימים "תאומות מנגלה", על שם הניסויים המחרידים שביצע בהן הפושע הנאצי.

עם שחרורה מאושוויץ בינואר 1945, חזרה לצ׳כוסלובקיה ובשל מצבה הרפואי הרעוע והיעדר משפחה קרובה נלקחה על-ידי ארגונו של רבי שיינפלד למשפחות אומנה.

אולגה מספרת שבדרך לאנגליה המשלחת עצרה באירלנד והראשון שקיבל אותם בידיים פתוחות, חמות ואוהבות, היה הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ״לֹ, שהיה בעיצומו של מסעו המפורסם להצלת ילדים יהודים לאחר השואה. זו הייתה פגישה משמעותית מאד עבורה, שחקוקה בזיכרונה גם היום.

היום, קרוב ל-80 שנה אחרי הזוועות שעברה, עלייתה ארצה והקמת משפחתה, הגיעה אולגה יחד עם ילדיה לאה שנירר וצלי שלמון, לקיים סגירת מעגל ייחודית בבית נשיא המדינה בירושלים ונפגשה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, נכדו של הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ״ל.

אולגה פנתה לנשיא בהתרגשות: ״כבוד הנשיא, אני עדיין יכולה להרגיש ולדמיין מול העיניים שלי את סבך, שגרם לי להרגיש סוף-סוף בטוחה ומוגנת. עברתי דרך ארוכה, והפגישה עם סבך תשאר חקוקה בליבי לתמיד. אני אסירת תודה על המפגש המרגש היום כאן בבית הנשיא בירושלים״.

בתום המפגש נשיא המדינה אמר לאולגה: ״זה כבוד גדול בשבילי לארח אותך כאן כנשיא מדינת ישראל, שנים אחרי שסבא שלי פגש אותך ונכנס ללבך ברגע מאד גורלי בחייך״. הנשיא הוסיף ואמר, ״סיפורך המרגש הוא עדות חיה לניצחון האמיתי על אחד מגדולי הרוצחים שקמו בתולדות האנושות״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר