החיים לא הוגנים...

אנשים יפים גם בריאים יותר? המחקר קבע

במחקר מקומם שנעשה באוניברסיטת טקסס נבדק האם לאנשים בעלי מראה חיצוני מרשים יותר יש יכולת חיסונית טובה יותר. שתו מים - התוצאות עלולות לעצבן אתכם (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במחקר מעורר עניין שבוצע באוניברסיטת טקסס, בדקו החוקרים האם לאנשים שמוגדרים כבעלי מראה אטרקטיבי יותר, יש מערכת חיסונית טובה יותר.

במהלך המחקר לקחו החוקרים קבוצה של 80 גברים ו-79 נשים, וצילמו אותם בתמונה שכללה את הצוואר והראש ובפנים נטולות הבעה. החוקרים בחרו באנשים בריאים - שאין להם רקע של הפרעות נפשיות או בריאותיות, ואינם סובלים מהשמנת יתר או דכאון כרוני, וכן אינם נוטלים תרופות. כמו כן הם ביקשו מהנחקרים שלא לקיים פעילות ספורטיבית ביומיים שלפני המחקר ולהימנע מצריכה של אלכוהול.

במקביל - גייסו החוקרים 492 מתנדבים, שקיבלו את תמונתם של 159 הנחקרים ודירגו את התמונות על פי דעתם האישית של המתנדבים.

החוקרים נטלו דגימות דם מהנחקרים, ובדקו את רמת הפגוציטוזיס - אחד החומרים המרכזיים האחראיים על המערכת החיסונית המולדת של הגוף, ובאמצעותו מופרשים תאי דם לבנים הבולעים את החומרים הזרים שנמצאים בגוף.

מהמחקר עלה כי לאנשים בעלי החזות הנאה והפנים הסימטריות יש כמות גבוהה יותר של פגוציטים - ומערכת החיסון של האנשים שדורגו כ'נאים יותר' טובה יותר מהאנשים שודרגו בתחתית הרשימה - בהתמודדות מול פולשים חיצוניים כמו פטריות, חיידקים, ואפילו תאים ממאירים.

עם זאת, מציינת החוקרת סאמר מנגלקוך שהובילה את המחקר, כי "זיהומים אינם קטלניים כמו פעם", ועם התקדמות הרפואה המודרנית ההשלכות של הפערים שנמדדו נמוכים יותר, מכיוון שהרפואה היום יודעת להילחם טוב יותר מול פולשים חיצוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר