יחסי ישראל-רוסיה

הגר"ב לאזאר: "מוטב יהיה אם לברוב יתנצל"

הרב הראשי של רוסיה, הגאון הרב ברל לאזאר, התייחס באופן נדיר לדבריו של שר החוץ סרגיי לברוב בנוגע לנאצים, אמר כי "דבריו של לברוב מזעזעים" וקרא לו להתנצל עליהם (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הרב לאזאר ופוטין (צילום: ללא קרדיט)

הרב הראשי של רוסיה, הגאון הרב ברל לאזאר, התייחס באופן נדיר לדבריו של שר החוץ סרגיי לברוב, אמר כי "דבריו של לברוב מזעזעים" וקרא לו להתנצל עליהם. הרב לאזאר נחשב למקורב לפוטין, כך שדבריו נחשבים ליוצאי דופן.

כזכור, לברוב אמר שהאנטישמים הגרועים ביותר הם יהודים וכי גם להיטלר היה דם יהודי. דבריו של לברוב עוררו סערה של ממש בישראל והעצימו את המתיחות בין ישראל לרוסיה.

"אני לא רואה את עצמי מתאים לתת עצה לראש הדיפלומטיה הרוסית - אבל יהיה נחמד אם הוא (לברוב, א"א) יתנצל בפני היהודים ופשוט יודה שטעה", אמר הרב לאזאר. "כך ניתן יהיה להוריד התקרית מסדר היום ולהפוך דף".

הרב לאזאר אמר את הדברים לסוכנות הידיעות היהודית JTA, כשהוא מוסיף שאין זה מן הראוי להשוות בין השואה לעניינים אקטואליים, "ההשוואה מזלזלת בהישגם של החיילים הגיבורים הללו, ששחררו את אושוויץ והניפו את דגל הניצחון על הרייכסטאג".

ברוסיה התנגדות לפלישה לאוקראינה נחשבת כבלתי חוקית ודבריו של הרב הראשי של רוסיה נחשבים לחריגים במיוחד וייתכן מאד ודבריו של הרב מגיעים לאחר שקיבל מסר מהנשיא הרוסי שדעתו אינה נוחה מדבריו של לברוב.

הבוקר, דווח בישראל כי שרי הממשלה התבקשו שלא להגיב בנושא בניסיון שלא לדרדר עוד את היחסים בין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר