בעקבות השר הרוסי

פשקווילים בגרמניה: "היטלר - ממוצא יהודי"

לאחר ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען שלצורר הנאצי "היה דם יהודי" ועורר סערה, חומרים אנטישמיים בגרמניה הדהדו את הדברים, וקראו ל'השמדת היהודים עד סוף 2023' (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בגרמניה: פשקווילים מלאי שנאת יהודים הופצו בתיבות דואר, ובהם בין היתר הודהדה טענת השר הרוסי לברוב כי היטלר היה ממוצא יהודי.

לאחר ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען, בראיון לערוץ חדשות איטלקי, שלצורר הנאצי "היה דם יהודי" ועורר סערה, חומרים אנטישמיים בגרמניה הדהדו את הדברים, וקראו גם ל'השמדת היהודים עד סוף 2023'.

על פי דיווח באתר היהודי 'אלגימיינר', משטרת גרמניה פתחה בחקירה, לאחר שגיליונות מלאים בדברי גזענות ושנאה כלפי העם היהודי הופצו במדינה הגרמנית בוואריה. הממצאים נמצאו בשבוע שעבר בעיקר בעיירה מארק-שוואבן הסמוכה לעיר מינכן.

מארק-שוואבן, מראה כללי (צילום: Shutterstock)

בפשקווילים, שלא חתום עליהם אדם או ארגון, נטען כי לצורר היהודים היטלר היה דם יהודי, בדומה לטענתו של שר החוץ הרוסי. כמו כן הואשמו היהודים בנגיף הקורונה, ובסוף הדף נכתבה הקריאה המפורשת, ל'השמדת כל היהודים ברחבי העולם עד סוף שנת 2023'.

כזכור, טענתו החריגה של לברוב עוררה סערה עולמית וזעם כלפי רוסיה. ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד תקפו אותו ואף זימנו את השגריר לשיחה - ואילו רוסיה תקפה בחזרה כי ישראל 'תומכת במשטר הניאו-נאצי באוקראינה'.

באורח חריג, התערב רבה הראשי של רוסיה בסוגיה וקרא ללברוב 'להתנצל' על דבריו ה'מזעזעים' כלשונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר