בדרך לארץ

מרגש: ניצול השואה עלה לארץ, והניח תפילין לראשונה בחייו

שעות לפני שהוא דורך על אדמת ארץ הקודש לראשונה בחייו, נעתר ניצול השואה, פליט מאוקראינה, להניח תפילין לפני המראת המטוס • הרב: "רגע מרגש" • צפו בתיעוד (בעולם)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ניצול השואה מניח תפילין (צילום: הקהילה היהודית במולדובה)

טיסת חילוץ של קשישים וניצולי שואה, וכן פצועים מהמלחמה באוקראינה, הגיעה אתמול לישראל, במבצע חילוץ של אנשי הקהילה היהודית במולדובה. זאת נוכח החשש מהסלמה בחבל טרנסניסטריה הבדלני שבמזרח מולדובה ועל רקע האירועים הביטחוניים שהתרחשו בו בשבועות האחרונים.

אחד מהנוסעים במטוס היה ניצול שואה, פליט מאוקראינה, שלראשונה בחייו מגיע לאדמת הארץ. קודם ההמראה הניח ניצול השואה תפילין, גם כן בפעם הראשונה בחייו.

(צילום: הקהילה היהודית במולדובה)

הרב מנחם אקסלרוד, שליח חב"ד במולדובה, שהספיק להניח תפילין עם ניצול שואה - לראשונה בחייו - קודם ההמראה, אמר: "המחזה היה מרגש. בדרך לארץ, אחרי עשרות שנים, בפעם הראשונה בחייו, ניצול השואה הניח תפילין. קראתי איתו יחד את הברכות. במשך שבועות אנחנו מטפלים כאן בפצועים וניצולי שואה שהגיעו מהמלחמה באוקראינה. הענקנו להם את הטיפול המסור ביותר, מזון חם ותרופות ואני שמח שהם יתחילו מעכשיו חיים חדשים בארץ הקודש. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכת הקודש הזו".

העולים עשו את דרכם ארצה במטוס מנהלים שנשכר במיוחד לשם כך, בידי חב"ד והקהילה היהודית במדינה של הרב זושא אבלסקי, ארגון זק"א ששלח בראש הצוות את מפקד המבצעים המיוחדים חיים אוטמזגין ואת נחמן דיקשטיין סגן מפקד הארגון באוקראינה, הקרן לידידות, הסוכנות היהודית, אור אבנר, הג'וינט ו'יד ישראל' של הרב משה פימה. בידיהם של העולים היו תעודות זהות כחולות שהונפקו כבר בקישינב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר