"שמח לחזור"

הירידה בתחלואה: הפרויקטור יחזור לנהל את בית החולים

בעקבות הירידה החדה לאחרונה בתחלואת הקורונה, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא יחזור לנהל את המרכז הרפואי זיו בצפת - אותו ניהל במשך שבע שנים עד למינוי (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פרופסור סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בעקבות הירידה בתחלואה בנגיף הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, יחזור לתפקידו הקודם, כמנהל בית החולים זיו שבצפת, במקביל לתפקידו כפרויקטור.

כזכור, פרופ' זרקא מונה לתפקידו לאחר כניסת שר הבריאות החדש, ביולי 21 - כממונה הקורונה וכאמור בעקבות הדעיכה בתחלואה, פרופ' זרקא יחזור לתפקידו כמנהל המרכז הרפואי זיו בשבוע הבא.

פרופ' זרקא מסר בתגובה: "אני שמח למען אזרחי ישראל שגל האומיקרון ממשיך לדעוך ושקיבלנו את אורח חיינו הרגיל בחזרה. עדיין חובתנו להיערך לגל תחלואה נוסף כנגזרת מכך שהנגיף עודנו כאן, גם בישראל וגם ברחבי העולם".

"אני שמח", הוסיף זרקא, "לחזור לצוות מרכז הרפואי זיו היקר לי וכמובן למטופלים ולתושבי הצפון, שמעולם לא עזבתי".

מטען בית החולים נמסר בתגובה: "במרכז הרפואי מברכים ומצפים לחזרתו של מנהל המרכז ב-7 השנים האחרונות".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם, כי ועדת החוקה אישרה את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, הורחב בתקנות הפטור מבדיקות לפני עליה למטוס, לבעלי אשרות מסוג ישיבת ביקור, אשר יכללו את כלל בעלי האשרות למעט תיירים זרים. זאת מתוך כוונה להשוות את מי שמתגורר בישראל באופן קבע או זמני, למצבם של בעלי ישיבת ארעי, תושבים ואזרחים, הפטורים מבדיקות ב-72 שעות לפני הכניסה לישראל.

הקלה נוספת בתיקון לתקנות הינה האפשרות לתיירים הזרים לבצע בדיקת אנטיגן 24 שעות לפני הכניסה לישראל, כך שיוכלו לבחור בין PCR שתתבצע 72 שעות לפני או בדיקת אנטיגן 24 שעות לפני הכניסה.

בתיקון נקבע, כי תוקף התקנות הכוללות את חובת ביצוע ה-PCR בנתב"ג יוארך ל-10 ימים נוספים בלבד מה-10.5.22 ועד ל-20.5.22. בדברי ההסבר נכתב כי בימים אלו בודק משרד הבריאות את המשך מדיניות הבדיקות בכניסה לישראל, וההשלכות האפשריות בתרחישי הייחוס השונים.

היו"ר, ח"כ גלעד קריב אמר: "לא נותיר את ההכרזה על מצב בריאותי מיוחד במצב בו אין צורך בסמכויות. לא הגיוני לחייב אזרחים החוזרים לביתם בדיקה פולשנית שעליהם עוד לשלם עליה רק לצורך שמירת מערך הבדיקות, ומצד שני יש לוודא שנוכל להקים את המערך מחדש תוך זמן קצר. כשמשרד הבריאות אומר שנדרשים מספר ימים להתאמת האמצעים הדרושים זה עומד בדרישות החוק ואמליץ לחבריי לתמוך בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר