הוריד 20 ק"ג | אילוסטרציה
הוריד 20 ק"ג | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אאא

אין דבר יותר מעצבן מלהיכנס למשטר דיאטה קפדני. המילה "אסור" עומדת באוויר כל העת, אתם חולמים בלילה על ביקור בממלכת המטוגנים, ופלאשבקים מהשואה קופצים לכם לראש כשאתם רעבים. כדאי לכם לשמוע על דיאטה שבה שיתף אותנו בחור ישיבה חכם, שאומנם לא נבדקה מקצועית אבל בהחלט עושה את העבודה.

וכך משתף אותנו בחור ישיבה: "סבלתי לא מעט שנים מעליה במשקל. בהתחלה ניסיתי כל דיאטה אפשרית אך מתישהו התייאשתי. בכל פעם שעשיתי דיאטה הורדתי כ-8 ק"ג ואף החזקתי כמה חודשים, אך לאחר מכן העליתי אותם בחזרה בתופסת ריבית והצמדה.

יום אחד החלטתי לעשות לזה סוף. הבנתי שגם אם אני לא בדיאטה זה לא אומר שכדאי לי להרעיל את הגוף שלי, ושגם אני לא שואף לשינוי, לפחות אבצע תהליכי ייעול.

הבנתי שעדיף לי לאכול בריאה והגיונית, וגם אם לא ארד במשקל לפחות אדע שהגוף שלי מקבל חומרים בריאים ולא זבל. בפועל - הורדתי כ-20 ק"ג ואפילו לא הרגשתי את הקושי. אני יודע שזה לא מקצועי להמליץ על דיאטות מבלי להיות תזונאי - אך הדיאטה הזאת עובדת פיקס", הוא אומר.

על פי הדיאטה הזו, אתם צריכים להקפיד שלא להישאר רעבים ולו לזמן קצר במהלך היום. תפתחו את הבוקר עם צלחת מלאה בכמות גדולה של סלט, ביצים, גבינה, וכל דבר בריא שמתחשק לכם. תוסיפו לבן, יוגורט או כל דבר אחר שיגרום לכם להרגיש מלאים עד אפס מקום. אתם לא חייבים להימנע מלאכול לחם, אולם סביר להניח שתהיו כל כך מפוצצים מהסלט והגבינה שלא תרצו לאכול יותר מפרוסה או שתיים.

בהמשך תוסיפו פירות וירקות, ובכל פעם שאתם מתחילים להרגיש עקצוץ קל של רעב תאכלו עוד פרי או ירק, מאכלי חלב, גרנולה וכל דבר שיתרום לבריאותכם. העיקר - אל תישארו רעבים ולא ולרגע אחד.

גם בהמשך היום, כשאתם אוכלים ארוחות צהרים וערב, הקפידו בעיקר על תזונה בריאה. אכלו אורז מלא, טחינה, ומאכלים שיגרמו לכם לתחושת חיוניות בריאה, ואף יגרמו לכם להרגיש מלאים עד אפס מקום מבלי שהכנסתם לגופכם פסטות ובורקסים.

הוסיפו טונה, דגים, ביצים וכל מאכל שמכיל חומרים בריאים - ואכלו אותם עד שתגיעו לתחושת שובע, והימנעו לחלוטין מתזונה שאתם לא באמת רוצים שתישאר בגופכם.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'מאוחדת' ותישארו מעודכנים

בתחילת כל ארוחה תכינו סלט ירקות גדול, שישקיט את רוב תחושת הרעב, וכך כשתגיעו לחלקים הפחות מומלצים - תאכלו באמת כדי לשבוע ולא מתוך תחושת רעב שגורמת לכם לפעול כשואב אבק - ולחסל את כל האוכל שנמצא בהישג ידכם.

הוסיפו לתזונה שלכם מרקים, ירקות מבושלים ומאודים, ושתו הרבה מים. המים משפרים את חילוף החומרים בגוף ומסייעים לו לפלוט את החומרים המיותרים, במקום לאגור אותו בגוף.

בחור הישיבה מוסיף ומספר על התהליך: "במהלך ההתייעלות התזונתית הזו, הורדתי סוכרים, הוספתי הליכות, אך בעיקר - הבנתי שיותר קל להוסיף אוכל בריא מלהימנע מאוכל לא בריא. ולכן - הסופתי כמות עצומה של ירקות ופירות, מתוך הבנה שכל פרי וירק שאני מכניס לפה - ימנע ממני לדחוף בורקס.

אני חושב שהדיאטה הזו מתאימה מאד לבחורי ישיבות, שלרוב הפירות והירקות זמינים ונגישים להם, והם גם יכולים לאכול כמות גדולה מבלי לטרוח בקניות והכנות. במיוחד בהתחשב בעובדה שלבחורי ישיבות אין כל כך שליטה על הכנת האוכל של הארוחות, ולכן אין להם אפשרות לקבוע תפריט על פי תזונה דיאטנית מקצועית. הדיאטה הזו מתאימה להם בול", הוא אומר.