איך לנהוג בפגישות?

3 כללי בסיס שישדרגו אתכם בפגישות שידוכים

אתם יושבים לפגישות אבל מרגישים שמשהו לא זורם. אתם מדברים דיבורים אבל לא מרגישים חיבור אליהם • כך תשדרגו את פגישות השידוכים ותצליחו ליצור חיבור עמוק יותר (בית ומשפחה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
חופת חתונה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אתם יושבים לפגישת שידוכים, אתם מרשימים ויודעים היטב לנהל שיחה, אולם משהו בתחושה שלכם לא מרגיש מחובר. אתם מרגישים כמו בראיון עבודה כשכל צד מציג את עמדותיו ודרישותיו. לא בתחושה הזאת חלמתם לסגור שידוך.

אז נכון, ייתכן מאד שהשידוך הזה לא נועד לכם. אין יותר טוב ונכון מלהוריד שידוך שאינו מתאים, אך יתכן שחסר לכם מעט ידע - שישדרג את הפגישות שלכם בכמה רמות, ויסייע לכם לחוות תחושה קרובה ועמוקה בהרבה.

הכירו את שלושת הכללים הבאים ותוכלו להעמיק את השיחה, ולשדרג את הגישה שלכם לפגישות:

1. דברו על תחושות במקום על עובדות - כשאתם מדברים על עובדות אתם מדברים על משהו שאינו חלק ממכם, והתחושה שכנראה שניכם תרגישו תהיה תחושה מנותקת, משימתית, וחסרת כל תחושה של חיבור.

לעומת זאת כשאתם מדברים על התחושות והרגשות שלכם - אתם מדברים עליכם עצמכם. אתם מציגים את האני הפנימי שלכם, ומייצרים אפשרות אמתית לחיבור. ולכן - כששואלים אתכם אם אתם נהנים במקום שבו אתם נמצאים היום - במקום לדבר על התנאים המעולים, נסו לשוחח על יחסי החברה במקום ועל התחושות והרגשות שלכם ביחס למציאות עליה אתם משוחחים.

2. היו רגועים וקשובים - כשאתם לחוצים, אתם לא נותנים לעצמכם את ההזדמנות להרגיש. אתם מתאמצים למלא את הזמן במלל, ולא מסוגלים להתחבר באמת לאדם שמולכם. קחו בחשבון שאם חשוב לכם להרשים - הדרך היעילה לעשות את זה עוברת בהקשבה ובשלוות נפש, ולא בסיפורים בלתי נגמרים על עצמכם שאינם מאפשרים לבן שיחכם מרווח נשימה.

3. חשפו גם את הצדדים החלשים שלכם - גם אם חשוב לכם שבן שיחתכם יקלוט את מוצלחותכם הבלתי נתפסת, ואתם מרבים לשוחח על האגדות שמתהלכות סביבכם - חשוב שתחשפו גם את הצדדים החלשים והפגיעים.

אז נכון, חשוב שתביאו לביטוי גם את החלקים היפים שבכם ואת ההצלחות - אבל אם תהיו מסוגלים להציג גם את החולשות, האווירה תהיה כנה יותר, אתם תהיו רגועים יותר - וגם תדעו שהצד השני מסוגל לקבל ולהכיל את החולשות שלכם ולא תצטרכו להסתיר אותם.

בנוסף, הכלל אומר שחשיפה גוררת חשיפה - כשאתם חושפים את החולשות שלכם, אתם מייצרים לצד השני ביטחון לחשוף גם הוא את חולשותיו. אנחנו מעדיפים לחשוף את חולשותינו במקום מכיל ולא שופט - וכשצד אחד חושף את חולשותיו ולא מנסה להיראות מושלם, הצד השני משער שכמו שהוא מסוגל להכיל את החולשות של עצמו - כך הוא יוכל להכיל את החולשות של הצד השני.

ולסיכום - כמה שתהיו יותר אותנטיים וכנים, כך הצד השני יהיה כנה יותר ומכיל יותר, והפגישה כולה תגיע לרמת אינטימיות עמוקה יותר. ואם השיטה הזו לא עובדת - קיבלתם נורה אדומה שיכולה למנוע ממכם להתחתן עם האדם שאולי לא מתאים לכם.

..........................

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר