השמועות יתבהרו?

לראשונה מקום המדינה: נפתח קבר תינוק מפרשת ילדי תימן

"מקווה שהמדינה תגיד לנו את האמת", אמרה אחותו של הילד עוזיאל חורי, מפרשת ילדי תימן שמת במפתיע, וקברו נפתח הבוקר לראשונה מאז קום המדינה. "בגלל כל הסתירות" (ארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
ילדי תימן. אילוסטרציה (צילום: אלדן דוד)

קברו של עוזיאל חורי, תינוק מפרשת ילדי תימן שנפטר במפתיע בלידתו, לפי בית החולים, נפתח הבוקר (שני) לראשונה, לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה.

"מטרת פתיחת הקבר", מסר משרד הבריאות, הינה "לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה, ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה".

זו הפעם הראשונה שבה נפתח קבר של ילד, מפרשת ילדי תימן, שרבות השמועות על שהתחולל במסגרתה, בישראל. משפחתו של חורי, שקברו נפתח היום, עלתה לישראל מתוניסיה בשנת קום המדינה. עוזיאל נולד כעבור 4 שנים.

כשהיה בגיל שנה חלה והועבר לבית החולים. כעבור זמן קצר קיבלה המשפחה את הבשורה כי הוא נפטר. הוא נקבר בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. כעת, כאמור, לראשונה, נפתח הקבר.

אחותו של עוזיאל, חיה, אמרה הבוקר בבית העלמין: "אני באמת רוצה להאמין שהמדינה, ברגע שהיא נתנה את ההחלטה הזו, באמת תגיד לנו את האמת. אם יש פה משהו או אין פה משהו. בגלל כל הסתירות, אנחנו פה".

"פתיחת הקבר תעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור", מסר משרד הבריאות לפני כשבועיים, "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר