בתום ניסויים על ילדים

'פייזר' קוראת לחיסון שלישי לקורונה מגיל שנתיים

ענקית התרופות פייזר ערכה ניסוי על ילדים מגילאי שנתיים ועד גיל חמש, ובמהלך הניסוי התברר כי בכדי להגיע ליעילות של 80% נדרשות 3 מנות חיסון, ולא די ב-2 מנות (חדשות בריאות)

(צילום: Shutterstock)

ענקית התרופות פייזר, הודיעה כי לאחר ניסוי על קבוצה של כ-1,600 ילדים מגילאי שנתיים ועד גיל חמש, התברר כי בכדי להגיע ליעילות מספקת של הגנה כנגד הקורונה, נדרשות 3 מנות, ולא די ב-2 המנות שניתנו עד כה. עם זאת, חשוב לציין שמדובר במינון נמוך במיוחד - כשכל מנה קטנה פי עשרה מהכמות הניתנת בחיסוני הילדים מגיל 12 ומעלה.

בעקבות העלייה בשיעור המקרים של תחלואה קשה בקרב ילדים בתקופת התפרצות ווריאנט ה'אומיקרון', לחץ ה-FDA האמריקני על ענקית התרופות שתבקש אישור גם על חיסון ילדים שטרם הגיעו לגיל 5. פייזר ניסו את החיסון ב-2 מנות, אולם המנה הכפולה (כאמור - במינון של עשירים מהמינון הרגיל) לא הצליחה להביא לרמת הגנה מספקת. פייזר שהתאכזבה מהתוצאות לא המשיכה באותה התקופה בהליך של בקשה לאישור החיסון מול ה-FDA.

'מודרנה' לעומתם - ביקשה מה-FDA אישור על חיסון הקטן פי ארבעה בלבד מהכמות הניתנת למבוגרים, והוכיחו יעילות של 51% בניסויים על ילדים מגיל חצי שנה ועד שנתיים, ו-37% בהגנה על ילדים מגילאי שנתיים ועד חמש.

כעת, ניסתה פייזר לתת מנה שלישית מהחיסון, וכאמור התוצאות היו מרשימות - הגנה של 80%. בניסוי שבו השתתפו ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 4, נבדקו 1,678 ילדים, כשהחברה הודיעה כי היא תפרסם את המסמכים המלאים מהניסוי בחודש הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר