בדרך הביתה?

ג'ונסון מתנצל: "לא שיקרתי, למדתי לקח"

שעה קלה לאחר פרסום דו"ח אודות הפרסת הסגר של ראש ממשלת בריטניה, ג'ונסון הופיע בפני חברי הפרלמנט והתנצל על שהפר את הסגר. עם זאת טוען: "לא שיקרתי לכם" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ונסון בנאומו היום בפרלמנט (צילום: הפרלמנט הבריטי)

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון עלה היום בצהריים (רביעי) לדוכן הפרלמנט הבריטי לצד קולות 'בוז' מספסלי האופוזיציה, זאת אחרי פרסום דו"ח חמור על התנהלותו והתנהלות לשכתו בזמן הסגרים שהיו בבריטניה בגלל נגיף הקורונה.

ג'ונסון אמר לחברי הפרלמנט כי "במשך תקופה של כ-600 ימים נמצאו כינוסים ב-8 תאריכים מנוגדים..."

ג'ונסון השיב לקריאות הביניים רבות, בעיקר מספסלי האופוזיציה ואמר כי הוא: "מנסה להגדיר את ההקשר, לא למתן או לפטור את עצמי מאחריות בשום אופן"

ג'ונסון תועד חוגג יום הולדת יחד עם שר האוצר סונאק

עוד אמר: "אני מתנצל על התנהלותי וקורא לכל המעורבים לעשות כן". בהמשך טען כי מפגשי הפרידה מעובדי הלשכה "זו אחת החובות החיוניות של מנהיגות"

בהמשך נאומו טען כי בחלק מהמפגשים התפתחו הפרות הנחיות אחרי שעזב "לא ידעתי על ההליכים הבאים כי פשוט לא הייתי שם" עוד אמר: "הזדעזעתי מחלק מההתנהגויות"

בסיום נאומו אמר כי הוא "לוקח את התוצאות בצניעות ואני למדתי את הלקח". עוד הוסיף וגונן גונן על העובדים שהפרו את הסגר: "אנשים טובים, עובדים קשה, מונעים מהמטרה העליונה ביותר לעשות את הטוב ביותר עבור המדינה שלנו".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם דו"ח סו גריי על הפרות כללי הקורונה של ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון וצוות לשכתו.

סו גריי, מי שכתבה את הדו"ח כתבה בהקדמה: "אני מעריכה שהאירועים המדוברים התרחשו לפני זמן מה ובנסיבות שונות מאוד. אני גם מקבלת שייתכן והזיכרונות נמוגו ושהזיכרונות יהיו שונים".

עוד כתבה סו גריי כי לצערה "גם הפרטים של כמה אירועים נודעו לי ולצוות שלי רק באמצעות דיווח בתקשורת. זה מאכזב". בהמשך ציינה כי "ייתכן שהתרחשו אירועים שלא היו חלק מנושא החקירה".

בדו"ח ציינה כי "לא משנה מה הכוונה הראשונית, מה שהתקיים ברבים מהמפגשים והאופן שבו הם התפתחו לא היה בקנה אחד עם הנחיית הקורונה באותה תקופה."

"באירועים שחקרתי השתתפו מנהיגים בממשלה. לא היה צריך לתת לרבים מהאירועים האלה לקרות". נכתב. "כמה מעובדי המדינה הזוטרים יותר, אמינו שמעורבותם בחלק מהאירועים הללו מותרת בהתחשב בנוכחותם של מנהיגים בכירים. ההנהגה הבכירה במרכז, הפוליטית והרשמית כאחד, חייבת לשאת באחריות לתרבות זו".

גריי הדגישה כי הדו"ח לא מתכוון להעניש, אלא להציג את האירועים כפי שקרו: "העניין של הפעולות המשמעתיות שצריכות להיות כעת הן מחוץ לתחום של דו"ח זה. אין לראות באמור בדו"ח זה חקירה משמעתית או ממצאים עובדתיים המתאימים למטרה כזו".

בהמשך סייגה ואמרה: "עם זאת, אני מאמינה שהאירועים הללו לא שיקפו את התרבות הרווחת בממשלה ובשירות המדינה באותה תקופה. אלפים רבים של אנשים ברחבי המדינה עבדו ללא לאות כדי לסייע בזמנים חסרי תקדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר