רק 10% מטופלים

נתונים קשים: אחד מכל שבע ישראלים 'מכור'

על פי דו"ח שהוגש היום לנשיא המדינה, חלה עליה של ממש בהתמכרויות בקרב צעירים. אחד לשבעה ישראלים מכור, כשרק 10% פונים לקבל טיפול במכוני הגמילה (בריאות הנפש)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דו"ח חדש שהוגש היום (שלישי) לידי נשיא המדינה, מציג את נתוני ההתמכרויות בישראל. הדו"ח המדאיג מראה כי בשנים האחרונות חלה עלייה של עשרות אחוזים בהתמכרויות בקרב צעירים. על פי הדו"ח, כ-90 אחוז מהמכורים לא מגיעים לקבל טיפול, ורק עשרה אחוזים פונים למכוני הגמילה.

מנתוני הדו"ח עולה כי כ-21% מהמכורים הם צעירים בגילאי 18-35, כשכמעט ואין פער בין המגזרים בחברה הישראלית. הדו"ח בוצע על כ-3,300 נבדקים מקרב כלל האוכלוסייה כולל דתיים וחילונים, חרדים, ואף בני מיעוטים. שכיחות ההתמכרות שנמצאה הייתה כ-13.3% בקרב חילונים, 14.1% מהמשיבים שהגדירו את עצמם מסורתיים, ו-13.1% מהחברה הדתית.

האוכלוסייה הפגיעה ביותר היא כצפוי קבוצת הצעירים בני 18-35, המהווים כ-20.9% מכלל המתמודדים עם התמכרויות בישראל. כשמתמודדי הנפש הסובלים מהפרעות כמו דכאון או פוסט טראומה מכורים פי ארבעה מאלו שאינם מתמודדי נפש.

נקודה חשובה וכואבת שמעלה הדו"ח, מצביעה על כך שרק כ-10% פונים למכוני הגמילה בכדי לקבל טיפול, כשהסיבות לכך שהם לא פונים היא הבושה והקושי במציאת מסגרת מתאימה.

כותבי הדו"ח מציינים כי ניתן היה לצפות לעלייה בשיעור ההתמכרות בשל מגפת הקורונה ומצבי הדחק שהשפיעו שלא לטובה על האזרחים, אולם העלייה הייתה גבוהה בהרבה משניתן היה לצפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר