הרב אורי זוהר זצ"ל

הרב לאו: 'דמות מופת'; גפני: 'קידש שם ה''

פטירת מזכה הרבים ואחד מגדולי המחזירים בתשובה בעשרות השנים האחרונות הובילה לתגובות מכלל גווני הישראליות. הרה"ג דוד לאו ספד: "סלל את הדרך אל שורשי העם" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הרב אורי זוהר זצ"ל (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

מותו הפתאומי של הרב אורי זוהר זצ"ל הכה בהלם רבים. הרב זוהר, שנפטר הבוקר (חמישי) בביתו לאחר שעבר התקף לב והוא בן 86, היה ידוע כמזכה רבים עצום וכמחזיר בתשובה גדול.

‏מסע הלוויה של הרב אורי זוהר ייצא היום ב-16:00 מביתו ברחוב זכרון יעקב בירושלים אל בית העלמין בגבעת שאול. עקב חג השבועות, משפחתו תשב שבעה רק ליום אחד, כאשר רבים צפויים להגיע ללוויה, והסעות אברכים המתנדבים ב'לב לאחים' מתארגנות בכל הארץ. 'כיכר השבת' מרכז את התגובות לפטירת הרב.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ספד: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב בבוקר זה את הסתלקותו לבית עולמו של האי גברא רבה ידידי האהוב הרב הצדיק אורי זהר זצ"ל, מי שהיווה דמות מופת בדורנו, סלל את הדרך אל שורשי העם ורבים השיב מעוון. זכה לחיות חיים משמעותיים של תורה, בצניעות ובענווה, מתוך דביקות בבורא יתברך. חבל על דאבדין, מי יתן לנו תמורתו".

חבר מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק: "צר לי על לכתו של ידידי, מזכה הרבים ומגדולי מחזירי התשובה בדורנו, הרב אורי זוהר זצ"ל. האיש שעסק כל ימיו בלאהוב את הבריות ולהאהיב את התורה והמצוות בפני כל יהודי.

"רבי אורי היה מנחשוני העוסקים בסידור והכנסת תלמידים בבתי הספר והקמת מוסדות חינוך עבורם, והוא שימש השראה עבור כולנו, בשאר רוחו ובתעצומות נפשו. כל ילד היה עבורו עולם מלא, ועל זה מסר את נפשו וליבו כל הימים. יהי זכרו הגדול מבורך".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהיה חבר קרוב של הנפטר, קיבל את הבשורה באמצע עדותו בוועדה הממלכתית לחקר אסון מירון. דרעי עצר לרגע וציין בפני השופטים כי קיבל את הבשורה המרה ובקול סדוק אמר כי הוא "היה ידיד אמת". חברי ועדת החקירה לאסון מירון השיבו "ברוך דיין האמת" ולאחר מספר רגעים העדות נמשכה.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, מסר: "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהשיב רבים מעוון, קרבם לאבינו שבשמיים וקידש שם שמיים בדרכו ובמעשיו. אני שולח את תנחומיי למשפחה הרוממה ובהם לבנו, ידידי הרב דוד זוהר, נציג מסור של 'דגל התורה' בעיריית ירושלים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

ח"כ אורי מקלב אמר: "הרב זוהר היה דמות ייחודית המרבה כבוד שמים בעולם, הרב זוהר החזיר רבים מעוון סלל דרך להמונים אחריו וחייב את האחרים. כולו היה בעולם התורה, ההלכה המוסר והיראה. משנות בגרותו שם את העולם הזה כפרוזדור לעולם הבא. ראינו מקרוב את דאגתו לכלל ומעשה החסד הרבים למען האחרים בצנעה. חינוך ילדי ישראל היה חשוב לו וראה בזה את חובתו. זהירותו מפגיעה בכל אדם הייתה לשם דבר, שמע לקול חכמים והדרכותיו סללו דרך להמונים".

ח"כ יואב בן צור: "קבלתי בצער רב את הבשורה המרה על פטירתו של הגאון הגדול הרב אורי זוהר זצ"ל מגדולי מחזירי התשובה בדורנו. הרב חולל מהפכה של ממש וזכה לשנות פני דור. שולח תנחומים כנים לתלמידיו הרבים ולבני משפחתו, מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

ח"כ יוסי טייב ספד: "הרב אורי זוהר זצ"ל, תלמיד חכם עצום ועניו שרבים השיב מעוון. ‏את חייו חי בפשטות וקיים את מאמר חז"ל: 'כך היא דרכה של תורה, פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן וחיי צער תחיה ובתורה אתה עמל אם אתה עושה כן: 'אשריך וטוב לך' - אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא. ת.נ.צ.ב.ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר