בלב 'ברוקלין'

בניין הוצת במכוון; נמצאו סימנים אנטישמיים

מכבי האש נקראו לזירת שריפה אחרי חצות, במה שהתברר לאחר מכן כהצתה מכוונת • במסדרון הכניסה לבניין רוססו צלבי קרס אדומים, והאירוע בחקירת מחלקת פשעי השנאה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בארה"ב: בית הוצת במכוון סמוך לשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, ניו יורק. במקום נמצאו גם סימנים אנטישמיים.

מכבי האש של ניו יורק נקראו בסביבות השעה 01:20 אחרי חצות, לזירת שריפה בשדרות מירטל. מתוך הבניין, שחלקו העליון משמש למגורים ובקומת הכניסה שלו פועלת מספרה, יצא עשן ולכן הוזעקו הכבאים למקום.

לאחר שהשתלטו על האש, בדקו חוקרי שריפות את הזירה - שהתבררה להם כהצתה מכוונת. במקביל, במסדרון הכניסה לבניין גילו צלבי קרס אדומים, ומכל צבע אדום שבו לכאורה השתמשו האנטישמים.

משטרת ניו יורק, שהוזמנה לבניין, מאמינה כי יש קשר בין צלבי הקרס לבין השריפה, ולכן האירוע מצוי בחקירת מחלקת פשעי השנאה של המשטרה. דוברת המשטרה מסרה כי אין נפגעים באירוע.

כזכור, אנו ב'כיכר השבת' דיווחנו על נתונים שלפיהם השנה החולפת היתה שנת שיאים באנטישמיות מסביב לעולם, אך ניו יורק מככבת לרעה.

על פי נתוני הליגה נגד השמצה, האנטישמיות בארצות הברית בשנה החולפת, שנת 2021, זינקה לשיאים של כל הזמנים. במדינת ניו יורק נרשמו ב-2021 לא פחות מ-416 אירועי אנטישמיות, מתוכן שיא נוסף של 51 תקיפות פיזיות. רוב התקיפות קרו ברובע ברוקלין, הידוע באוכלוסייתו החרדית שמתגוררת בבורו פארק, פלטבוש, קראון הייטס ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר