המתנגדים ניצחו?

כישלון למבצע חיסוני הפוליו: "יש עייפות של הציבור"

בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת טען פרופ' צחי גרוסמן כי כמות המתחסנים לפוליו נמוכה מאד, וזאת בשל חוסר אמון של הציבור והתגייסות שאינה מספקת של קופות החולים (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
חיסוני פוליו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מבצע חיסוני הפוליו ספג כישלון חרוץ, כשכמות המתחסנים שהגיעו לקבל את החיסון הייתה קטנה במיוחד. על פי הנתונים, קופת חולים כללית הובילה בשיעורי החיסון עם 25,00 ילדים ובני נוער המהווים כ-5 אחוז בלבד מחצי מיליון מבוטחיה, בקופת החולים מכבי התחסנו כ-6%, בקופת חולים מאוחדת הגיעו כ-9,000 ילדים ובני נוער להתחסן, המהווים כ-3% מ-300,000 מבוטחיה, ובקופת החולים לאומית חיסנו כ-3% מכלל המבוטחים.

בדיון שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת, הוצגו נתוני החיסון הנמוכים. יו"ר איגוד רופאי הילדים פרופ' צחי גרוסמן השווה בין מבצע החיסונים המוצלח של חיסוני הקורונה, ואף מבצע חיסוני הפוליו ב-2013 כששם הצליחו קופות החולים לחסן מאות אלפי ילדים בתוך תקופה לא ארוכה.

"יש עייפות של הציבור מהחיסונים של הקורונה", אמר פרופ' גרוסמן, והוסיף, "וגם, אי אפשר להכחיש את זה - ירידה באמון במשרד הבריאות. מי שבוחן את מה שקורה בחיסוני השגרה רואה שבמהלך הקורונה הייתה ירידה שמבחינתנו היא ירידה משמעותית. אנחנו מזהים ירידה מאוד מדאיגה בחיסוני השגרה שנובעת מעייפות ומירידה באמון".

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן טענה כי "משרד הבריאות צריך לייצר מנגנון התחסנות ארצי מסודר ולרתום את בתי הספר למבצע ולסיים עם זה אחת ולתמיד. אם יש מרווח שהוא פער אמיתי בין הצורך לחסן והחיסון בפועל, זה מראה שהמבצע לא עובד ויש לפעול אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר