המודיעין הישראלי בדריכות שיא

מוות מסתורי שני ביממה: מדען טילים איראני 'מת במשימה'

ביממה האחרונה דווח באיראן על שני אנשי משמרות המהפכה שנהרגו "במהלך משימות" • הדריכות בישראל, נוכח חשש מפיגועי נקמה איראנים, בעיקר על אדמתה של טורקיה השכנה, בשיאו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
במרכז: טורקיה (צילום: shutterstock, ערביים לפי סעיף 27א)

מדען שעבר בתעשייה האווירית של איראן מת ביממה האחרונה "במהלך משימה". כך לפי דווחים הבוקר (שני) באיראן. מדובר במוות מסתורי שני במדינה בתוך יממה.

אתמול בשעת ערב הודיעו במשמרות המהפכה כי אחד מאנשיהם נהרג ב"תאונת דרכים". ההרוג אמש, לפי הדיווח ב'כאן חדשות', הוא עלי כמאני, שהשתייך לזרוע האוויר והחלל של הארגון, במחוז מרכזי. הלה נהרג, כך בדיווח, בתאונת דרכים במהלך משימה בעיר ח'ומין.

הבוקר, כאמור, מדווחים באיראן על מוות נוסף "במהלך משימה". הפעם ההרוג הוא מוחמד, שעבד בחברת "סימנם" האיראנית. מדובר בחברה המרכזית שעוסקת בפותח הלוויינים, אבל גם בכטב"מים ובטילים בליסטיים.

ב'כאן' חדשות ציטטו דיווחים באיראן לפיהם הלה מת גם הוא "תוך כדי משימה".

בתוך כך, ובצל הדיווחים על רצף החיסולים, החשש מחטיפת ישראלים בטורקיה על ידי גורמים איראניים, כמעד נקמה - מחריף. על פי הדיווחים אמש, במועצה לביטחון לאומי מתלבטים אם להחריף את אזהרת המסע לרמה הגבוהה ביותר - ולהמליץ באופן חד-משמעי שלא להגיע לטורקיה בזמן הקרוב.

על פי החשש, ישנם חוליות טרור איראניות שזוממות לפגוע בתיירים ישראלים המגיעים לנפוש בטורקיה ולמודיעין הישראלי יש מידע שמעלה את החשש לפיגועים כאלה. כזכור, אתמול דווח כי גורמים איראנים התכוונו לבצע פיגוע בטורקיה נגד שורה של גורמים ישראלים. בישראל סיכלו את הניסיון בשיתוף פעולה של טורקיה.

לפני כשבועיים פורסם במטה לביטחון לאומי (המל"ל) חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים. "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר", נכתב באזהרת המסע, "גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.

"בתוך כך, המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו".

על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

ההמלצה הרשמית כעת לישראלים היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה, ולמי שבכל זאת נוסע - ההנחיה היא לנהוג בצעדי זהירות מחמירים מחשש לפיגועי טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר