הרפורמה ב'כשרים' - תבוטל?

הפסד מוחץ לשר הנדל; חוק הקומה הכשרה - עבר בטרומית

בשל היעדר רוב קואליציוני, ח"כ משה ארבל הצליח להעביר היום את החוק שלו. על פי החוק, כל מי שמעוניין להישאר כפוף לקומה הכשרה של וועדת הרבנים, יוכל לעשות זאת; דרעי: "די לכפייה" (ארץ)

שר התקשורת הנדל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

ניצחון שני רצוף לקואליציה: מוקדם יותר היום (רביעי) עברה הצעת החוק של ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן - להפחתת שיעור מס החברות, בקריאה טרומית וזאת למרות שראש הממשלה בנט נזעק להצביע נגד החוק, המבוסס על תוכנית סינגפור, אך לאחר הכישלון לקואליציה, היא חוותה הפסד נוסף, כאשר הצעת החוק של משה ארבל עברה בקריאה טרומית.

הצעת החוק עברה בתמיכתם של 57 חברי כנסת, כולל חלק מחברי מפלגת מרצ, שהיו בעד החוק, לאחר שהחוק עבר, שר התקשורת החל לנאום במליאה וחברי הכנסת יצאו בהפגנתיות מהמליאה.

השר הנדל אמר במליאה: "חברי החרדים, אם הממשלה נופלת כמו שאמרתם אז הרפורמה נכנסת לתוקף, לידיעתכם".

יו"ר שס אריה דרעי אמר לאחר אישור החוק: "שר התקשורת שלא עובר את אחוז החסימה קיבל היום תשובה ניצחת במליאה, כשחוק הגנת החירות בטלפונים של ש״ס אושר במליאה. צא לנו מהחיים! הסוף של ממשלת הרודנות והניתוק שלכם כבר מוקרן על לוח התוצאות".

יועז הנדל על רפורמת הסלולר

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר: "אין לכם סייעתא דשמיא, אתם לא מצליחים בכלום, הציבור לא איתכם, גם אלו שאינם נמנים על הציבור החרדי והמסורתי לא סומכים עליך יועז הנדל ולא רוצים את הרפורמה שלך בתקשורת. אין לכם סיעתא דשמיא!".

ח"כ יעקב אשר אמר: "אני מברך את ידידיי משה ארבל וינון אזולאי, על המאבק הנחוש והמשותף יחד עם יהדות התורה, לאישורו בטרומית של החוק החשוב לביטול גזירת הנדל נגד הקומה הכשרה. נמשיך להילחם יחד עד לניצחון המלא בסייעתא דשמיא".

ח"כ אורי מקלב הוסיף: "למרות היהירות של שר התקשורת ראינו פה אותות ומופתים באישור החוק, שר התקשורת התבזה וכל עם ישראל ראה כי אין רוב בעם לרפורמות ההרסניות שלו - אני שואל את חברי הקואליציה - מה אתם מתערבים בזכות קניינית של אדם פרטי? אין פה כשל שוק!".

הצעת החוק החדשה של ארבל, היא ניסיון לשמר על הקומה הכשרה בשוק הסלולר החרדי, בשל רפורמת הסלולר של שר התקשורת יועז הנדל, רפורמה המאפשרת ניוד מספרים עם קידומת כשרה למכשירים שאינם כשרים. על הצעת החוק חתומים חברי כנסת חרדים לצד ח"כים אחרים באופוזיציה כדוגמת ח"כ עופר כסיף. אך מי שהפתיע בחתימתו על הצעת החוק הוא יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון מ'כחול לבן'.

הצעת החוק מבקשת לאפשר למי שמעוניין להמשיך להתקשר בחוזה מול חברת הסלולר, וועדת הרבנים ולהיות צרכן של קומה כשרה עם יכולת ניוד בין חברות במסגרת הקומות הכשרות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "הצעת חוק זו באה להגן על החירות הנתונה בידי כל אדם להגביל מרצונו את שירותי התקשורת וציוד התקשורת שהוא עושה בהם שימוש במסגרת הסכמה עם ספקי ומפיצי שירותי התקשורת והציוד הנלווה אליהם. הסדר זה נועד להגן על האיזון האישי שכל אדם רשאי ליצור לעצמו בין התועלת שבשירותי התקשורת לבין הסכנה הקיימת בהם.

"לדאבוננו, אנו חוזים בניסיונות מצד בעלי גופים שונים לכפות את תפיסת עולמם האישית בכל הקשור להיקף אמצעי ההגבלה שקבוצות שונות בחברה הישראלית מעוניינות ליטול על עצמן, ולשבש את המנגנונים השומרים על איכותם של אמצעים אלו. ניסיונות אלה משמעותם היא הכתבת האיזון שבעל השררה בוחר בו תוך ביטול רצונו החופשי של הפרט והטלת ספק ביכולתו לבחור את הטוב לעצמו.

"ניסיונות אלו חותרים תחת רעיונות ליברלים המצויים ביסודה של הדמוקרטיה המערבית, בדבר האוטונומיה של הפרט וההכרה בתבונתו של היחיד לבחור לעצמו את דרכו מבלי לפגוע בזולתו, כמו זכותו להיות מונחה על פי מורי דרך בהם הוא מאמין.

"הצעת חוק זו באה להגן על הפרט מפני המדינה בבואה לעצב את אזרחיה על פי תבנית אחידה ללא רגישות לשונות הקיימת בחברה הישראלית בכל הקשור לערכי משפחה, לייעודו של אדם בעולם, למידת ההקפדה על ערכים מסוימים ולהיקף החרדה מפני תכנים והתנהגויות מסוימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר